پایان معاملات بازار سهام با افت ۱۵ هزار واحدی شاخص کل

 پایان معاملات بازار سهام با افت ۱۵ هزار واحدی شاخص کل
شاخص کل بازار بورس پس از پایان معاملات امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۵ هزار و ۳۵۹ واحد افت کرد و به عدد یک میلیون ۳۳۲ هزار واحد رسید.

معامله گران بازار سهام در جریان وقت قانونی امروز ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگ سهم و اوراق کمالی قابل معامله در ۴۱۶ هزار نوبت به ارزش ۵ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان خرید و فروش کردند.
 نماد‌های فملی، شبندر، شستا، شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی در افت شاخص را داشتند و نماد‌های کچاد و شپدیس نیز با ۲ هزار واحد مثبت مانع از افت بیشتر شاخص کل شدند. شاخص کل بر معیار هم وزن نیز با ۳۵۵۸ واحد کاهش بر روی عدد ۳۳۹ هزار واحد ایستاد.
از ۷۰۱ نماد قابل معامله در معاملات امروز ۲۰۹ نماد مثبت بودند و ۴۹۲ نماد هم معاملات منفی داشتند. امروز حقوقی‌های بازار ۱،۳۴۲ میلیارد تومان در سمت خریدار ظاهر شدند و ۶۵۸ میلیارد تومان هم سهام فروختند. براساس داده‌ها ۶۸۴ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی‌ها رقم خورد از طرفی گروه‌های شیمیایی. تجارت عمده، قند و شکر، انبوه سازی، لاستیک و مخابرات بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

گفتنی است با توجه به روند بازار سهام در روز‌های گذشته و افزایش شاخص‌های کل و هم‌وزن، رشد قیمتی ۳۷۳ نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه گذشته و بسته شدن معاملات با مازاد تقاضا‌ی ۱۳۲ میلیارد تومانی، قرار گرفتن شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی و رشد قیمت نفت و افزایش قیمت نماد‌های پالایشی، کارشناسان پیش بینی می‌کردند روند معاملات این هفته مثبت اغاز شود، اما به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، تمایل به نقد کردن دارائی‌ها افزایش یابد و بخشی از سهامداران در سمت فروش فعال‌تر شوند که همین اتفاق در روند معاملات رخ داد به طوری که در صف‌های پیش گشایش شاهد برتری عرضه بر تقاضا بودیم.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۸:۳۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد