سنگ ماه تولد آبان، توپاز | مشخصات تا خواص و رنگ سنگ ماه آبان | زر

سنگ ماه تولد آبان، توپاز | مشخصات تا خواص و رنگ سنگ ماه آبان | زر
سنگ ماه تولد آبان چه سنگ است؟ متولد آبان ماهی عزیز توپاز سنگ ماه آبان بوده و شما می توانید مشخصات کامل آن را به همراه معرفی انواع محصول دستبند، پلاک و گردنبند سنگ ماه تولد آبان را در این مقاله سنگ ماه آبان پیدا کنید.

سنگ ماه تولد آبان چیست؟ سنگ ماه آبان البته سنگ اصلی آن، توپاز است که با رنگ‌بندی شفاف و عموما آبی‌رنگ خود، ازجمله وسوسه‌کننده‌ترین سنگ‌های قیمتی برای ایجاد بخشی از کلکسیون جواهرات شخصی هست. شما می‌توانید لطیف‌ترین طیف‌های رنگی آبی روشن را در نمونه‌های مختلف این کانی طبیعی مشاهده کنید. بااین‌حال نمونه‌های توپاز با رنگ‌بندی زرد و طلایی و سرخ نیز به‌صورت بسیار کمیاب یافت می‌شوند.

عکس سنگ ماه آبان - سایت زر

مجموعه‌ای از سنگ‌های قیمتی برای متولدین آبان به عنوان سنگ ماه آبان پیشنهادشده است بااین‌حال، توپاز عمومی‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین سنگ برای متولدین این ماه است. این ماه تولد با ویژگی‌های اسطوره‌ای خاصی گره‌خورده است که شناخت این ویژگی‌های می‌تواند شمارا در انتخاب بهترین سنگ قیمتی مرتبط با این ماه تولد همراهی کند.

نشان ماه تولد آبان و ارتباط آن با سنگ‌های قیمتی

عنصر این ماه تولد آب است و آب نماد ویژگی‌های روانی و شهودی است. بااین‌حال، ثبات و داشتن امنیت روانی از خواسته‌های عمومی این نشان تولد شناخته‌شده است. علاقه به ثبات و امنیت از طریق چاکرای سرخ ما تامین می‌شوند. به همین دلیل چند نمونه از سنگ‌های ماه تولد آبان رنگ‌های بسیار گرمی را به نمایش می‌گذارند. روبی یکی از این سنگ‌هاست که رنگ‌بندی بسیار سرخ درست مثل آنچه می‌توان در چاکرای ریشه مشاهده کرد را نشان می‌دهد.

سنگ ماه تولد آبان - سایت زر

اما اگر فرد متولد آبان مدنظر شما طبعی آرام و روانشناسانه دارد، سنگ اوپال یا نمونه‌های آبی‌رنگ از سنگ‌های قیمتی مربوط به این ماه نیز می‌توانند به شما در انتخاب یک هدیه‌ی ویژه بسیار کمک دهنده باشند. عقرب نشان انتزاعی مربوط به این ماه تولد است. عقرب موجودی مرموز، بسیار گزنده و اسرارآمیز است که به‌راحتی می‌تواند احساس اضطراب و ترس را ایجاد کند.

به لحاظ آناتومیکی نیز بسیار منحصربه‌فرد و خیره‌کننده است. سنگ‌هایی با رنگ‌بندی گرم که به این ماه تولد نسبت داده‌شده‌اند شامل سنگ مرجان، روبی و گارنت است. بریل نیز در بیشتر نمونه‌ها یک رنگ‌بندی گرم را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید در میان سنگ‌های مربوط به این ماه تولد، آمیتیست، ابسدین و آپاچی را مشاهده کنید که طیف‌های رنگی ارغوانی و بنفش را به نمایش می‌گذارند.

شبیه‌ترین سنگ قیمتی در میان سنگ‌های مربوط به این ماه تولد به سنگ توپاز آبی روشن، سنگ آکوامارین است که بافتی به‌مراتب سکون آمیز و پررمزوراز تر را به نمایش می‌گذارد. آکوامارین سکوتی بسیار آرامش‌بخش را در درون خوددارند درحالی‌که توپاز به‌وضوح طبیعتی پرماجرا و پرحرف را به نمایش می‌گذارد.

معرفی ایده‌ای مردانه برای انگشتر سنگ ماه تولد آبان ماهی‌ها

انگشتر رولکسی طلا سفید با نگین توپاز و الماس‌تراش برلیان مدل rgm1015 نمونه‌ای بسیار خاص و ویژه از ترکیب توپاز و ایده‌ی رولکس است که می‌تواند برق شادی و رضایت را در چشمان مرد موردعلاقه‌ی آبان ماهی شما ایجاد کند. تنها یک نگاه به رنگ‌بندی شفاف این سنگ ماه تولد آبان می‌تواند تصویری از قدرت بیان بسیار بالا و تاثیر گذار متولدین این ماه را نشان دهد. استفاده از کلمات در بهترین و پر ارتعاش‌ترین حالت خود که می‌تواند قلب هر فردی را به‌زانو درآورد.

سنگ ماه تولد آبان زنانه تفاوت بخصوصی با سنگ ماه تولد آبان مرد ندارد. بااین‌حال ویژگی‌های شخصیتی و سلیقه‌ای می‌تواند شمارا در مورد تهیه‌ی جواهرات یا دستبند سنگ ماه تولد آبان با رنگ‌بندی ویژه ترغیب کند. توجه داشته باشید که رنگ‌بندی لزوما وجه شاخص سنگ‌های قیمتی نیست.

در درجه‌ی اول به احساسی که از یک سنگ دریافت می‌کنید و میزان تطابق آن با شخصیت خود یا فردی که قصد تهیه‌ی هدیه برای او رادارید توجه داشته باشید. در ادامه به معرفی یک دستبند سنگ ماه تولد آبان خواهیم پرداخت.

تراش‌های درشت توپاز و آمیتیست در دستبند زنانه طلا

ایده‌ی دستبند زنانه طلا با نگین توپاز و آمتیس مدل bdf1227 متکی بر خودنمایی تراش‌هایی درشت و وسوسه کننده از آمتیست و توپاز است. درواقع حجم طلای به‌کاررفته در طراحی این محصول به‌عنوان یک دستبند پرزرق‌وبرق بسیار ناچیز است و بار بصری آن را تراش‌های ارزشمند سنگ ماه تولد آبان و آمتیس به دوش می‌کشند.

طیف‌های رنگی به‌کاررفته در این جواهر لوکس، همپوشانی بالایی با نقاشی‌های دوره‌ی رمانتیک دارد. طیف‌های رنگی برگزیده‌ای که خستگی خاصی را برای چشم ایجاد نمی‌کنند و می‌توان ساعت‌ها و با لذت به آن خیره شد.

دخترانگی و معصومیت در آویز طرح قلب توپاز

یک تراش قلبی شکل در جواهری به شکل قلب، ایده‌ای بسیار وسوسه کننده برای هدیه‌های مناسبتی است. آویز طرح قلب طلا سفید زنانه توپاز قلب و برلیان مدل npdf13282 می‌تواند ایده‌ای بسیار موجز در مورد ذوق قلبی شما در مورد متولد شدن یک قلب پاک باشد.

 طرح قلب الگویی عمومی و بسیار پذیرفته‌شده است که با صدایی صریح و بلند، احساسات قلبی شمارا به فرد مقابل فریاد میزند. رنگ طلای پایه‌ی سفید گردنبند سنگ ماه تولد آبان، در تناسب بالایی با طیف رنگی آبی توپاز به سر می‌برد. بافت ارتعاشی توپاز در نگاه اول بسیار ساده و معصوم اما از درون بسیار قدرتمند و خدشه‌ناپذیر ظاهر می‌شود. این سنگ توصیف‌کننده‌ی افرادی با سادگی ظاهری اما پیچیدگی و ژرف‌اندیشی باطنی است. افرادی که قدرت صداقت و راست‌گویی را به ما یادآور می‌شوند.

رنگ سنگ ماه تولد آبان چیست و چه ارتعاشاتی را از خود نشان می‌دهد؟

نکته‌ی مهم در مورد سنگ‌های تولد، درواقع رنگ‌بندی ویژه‌ی آن‌ها نیست. سنگ‌های قیمتی می‌توانند در طیف‌های رنگی متفاوتی ایجاد شوند. به‌طور مثال در خانواده‌ی یاقوت، شما شاهد چند طیف رنگی بسیار متفاوت و متضاد هستید. اما بافت هر سنگ قیمتی، وجهی شاخص و تعیین‌کننده است. توپاز در طیف‌های رنگی گرم تا سرد یافت می‌شود.

هرچند نمونه‌هایی که در بازار مشاهده می‌کنید عموما طیف‌های وسوسه کننده‌ای از آبی را نشان می‌دهند. به هر ترتیب بسیاری از سنگ‌های توپاز در ابتدای یافت شدن دارای رنگ‌بندی واضحی نیستند و در اثر حرارت دیدن تبدیل به سنگ‌هایی با رنگ‌بندی آبی تا صورتی و زرد می‌شوند. درواقع نقطه عطف این سنگ ماه تولد آبان را می‌توان بافت انرژیکی خاص آن در نظر گرفت.

در این مورد شما می‌توانید به انرژی فرد متولد آبان توجه داشته باشید و از بین سنگ‌های مربوط به این ماه، سنگی که بیشتر از همه به ایدئال‌های او نزدیک است را انتخاب کنید. در این مورد به احساس و تصاویر ذهنی خود یا اتمسفر فکری‌ای که دریافت می‌کنید توجه داشته باشید. بافت سنگ توپاز بافتی بسیار روانکاو است و طبعی آرام با کلمات لطیف را به نمایش می‌گذارد.

سنگ ماه تولد آبان همچنین از تشویش و سخنان تند یا عصبانیت به دور است. او می‌تواند بسیار درون‌گرا و معنوی باشد. می‌تواند ایدئال‌هایی فراتر از زمان و مکان را با خود داشته باشد. اگر فردی علاقه‌مند به مادیات است، سنگ‌هایی با طیف گرم بخصوص قرمز برای او مناسب‌تر است. سنگ مرجان و روبی از سنگ‌های مربوط به ماه تولد آبان هستند که می‌توانند این ایدئال را برآورده کنند.

یک جواهر اشرافی در تقدیر از یک آبان ماهی

از دلایلی که شمارا به تهیه‌ی جواهرات کارشده و حرفه‌ای به‌جای نمونه‌های راف تشویق می‌کنم این است که طراحی جواهر و تراش‌های حرفه‌ای خود به‌تنهایی می‌تواند نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در بروز ارتعاشات قوی از یک سنگ قیمتی داشته باشد. راف سنگ ماه تولد آبان هرچند یادآور تکوین پیچیده‌ی طبیعت است بااین‌حال در هنگام استفاده، لزوما ارتعاشات قدرتمندتری را نسبت به نمونه‌های تراش‌خورده بروز نخواهد داد.

در طراحی آویز طلا و جواهر با نگین توپاز، مروارید و الماس‌تراش برلیان مدل npdf13087 شما شاهد دانه‌ای از مروارید سفید با هماهنگی بصری با ابعاد تراش توپاز هستید که اجازه می‌دهد زنانگی و جلوه‌ی معصومانه‌ی توپاز به حکمرانی بپردازد. تراش‌های الماس پاک سفید نیز تقویت‌کننده و محافظ حقیقت وجودی سنگ ماه تولد آبان هستند. شخصیت این آویز، شخصیتی بسیار شهودی و معناگراست که از دل دریاها با ما سخن می‌گوید و فرد را به جست‌وجو در اعماق روح و روان خود دعوت می‌کند.

تاریخچه توپاز، سنگ ماه تولد آبان

تا پیش‌ از رنسانس، در اروپا هر سنگ‌ زرد رنگی‌ توپاز می‌نامیدند سنگ‌ زبرجد را هم یك‌ نوع‌ توپاز می‌دانستند. توپاز از واژه‌ توپازیوس‌ كه‌ نام‌ جزیره‌ای‌ در دریای‌ سرخ‌ است‌ گرفته‌ شده‌ و در زبان‌ یونانی‌ معنای‌ جست‌وجو كردن‌ می‌دهد.

این‌ سنگ‌ سمبل‌ وقار و ابهت‌ و نشانه‌ شادی‌ و موفقیت‌ است. مصری‌ها سنگ‌ توپاز را سمبل‌ خورشید می‌دانند. یونانی‌ها نیز معتقدند این‌ سنگ‌ به‌ انسان‌ نیرویی‌ خاص‌ می‌دهد و طلسم‌ و جادو را باطل‌ می‌کند. حتی‌ درگذشته بر این‌ باور بودند كه‌ اگر كسی‌ این‌ سنگ‌ را همراه‌ داشته‌ باشد از نظرها دور می‌ماند. رومی‌ها اعتقاد داشتند كه‌ توپاز هوش‌ و وفاداری‌ را افزایش‌ می‌دهد. به‌علاوه، آنان‌ پودر این‌ سنگ‌ را در شربت‌ حل‌ می‌کردند و برای‌ درمان‌ خونریزی‌ و آسم‌ از آن‌ استفاده‌ می‌کرده‌اند. از پودر آن‌ برای‌ درمان‌ و التیام‌ سوختگی‌ و زخم‌های‌ شدید نیز بهره‌ می‌برده‌اند. حتی‌ در مواردی‌ به‌عنوان پادزهر استفاده‌ می‌شده است. توپاز در برزیل‌ نشانه‌ و سمبل‌ دندان‌پزشکان است.

اسكار وایلد در یكی‌ از كتاب‌های‌ خود می‌گوید: من‌ توپازهایی‌ دارم‌ به‌ رنگ‌ زرد، همسان‌ چشم‌ ببر؛ به‌ صورتی‌ چشم‌ كبوتران‌ و سبزی‌ چشم‌ گربه‌ها.توپاز به‌ رنگ‌های‌ زرد، قرمز مایل‌ به‌ قهوه‌ای، آبی‌ روشن، صورتی‌ متمایل‌ به‌ قرمز، و سبز روشن‌ یافت‌ می‌شود.

مرغوب‌ترین رنگ‌ توپاز صورتی‌ است؛ اما در بین‌ جواهرفروشان و مصرف‌کنندگان توپاز، رنگ‌های‌ زرد و قهوه‌ای‌ معروف‌تر و متداول ‌تراست.

اسیدسولفوریک دشمن‌ شماره‌ یك‌ توپاز است‌ و آن‌ را تخریب‌ می‌کند؛ بنابراین‌ توصیه‌ می‌شود برای‌ حفظ‌ این‌ سنگ‌ و اصولاً تمام‌ سنگ‌های‌ قیمتی‌ و نیز جواهرات‌ - از نگه‌داشتن آنها در كنار مواد شیمیایی‌ به‌خصوص اسیدها پرهیز شود.

معادن‌ مهمی‌ كه‌ امروزه‌ سنگ‌ توپاز از آنها استخراج‌ می‌شود، در كشورهای‌ سری‌لانکا، برزیل، مكزیك، آمریكا، برمه، استرالیا، ژاپن، روسیه‌ و ایرلند شمالی‌ قرار دارند. توپازهایی‌ كه‌ از معادن‌ ایرلند استخراج‌ می‌شود بیشتر به‌ رنگ‌ آبی‌ روشن‌ است.

از معادن‌ توپاز بلورهایی‌ به‌ وزن‌ چندین‌ كیلوگرم‌ استخراج‌ می‌شود. برای‌ مثال، در سال‌ 1965 كریستالی‌ از توپاز آبی‌ به‌ وزن‌ 100 كیلوگرم‌ در اوكراین‌ كشف‌ شد كه‌ در نوع‌ خود بی‌نظیر است. در موزه‌های‌ مختلف‌ از جمله‌ موزه‌ای‌ در واشنگتن، نگین‌های‌ تراشیده‌ شده‌ای‌ از توپاز وجود دارد كه‌ در رنگ‌ها و وزن‌های‌ مختلف‌ چشم‌ بیننده‌ را خیره‌ می‌کنند و او را به‌ تحسین‌ وامی‌دارند.

گفتنی‌ است‌ یكی‌ از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین نقاط‌ دنیا كه‌ انواع‌ سنگ‌های‌ رنگی‌ نیمه‌ قیمتی‌ را می‌توان در آن‌ تماشا كرد ایستگاه‌های‌ مترو در شهر مسكو است. در این‌ مراكز، دیوار ایستگاه‌ها به‌وسیله تابلوهایی‌ بسیار زیبا از سنگ‌های‌ استخراج ‌شده‌ از معادن‌ روسیه‌ تزیین‌ شده‌اند.

توپازهای‌ بی‌رنگ استخراجی‌ را می‌توانند از طریق‌ حرارت‌ و با استفاده‌ از مواد شیمیایی‌ به‌ رنگ‌های‌ مختلف‌ درآورند. یكی‌ از جالب‌ترین توپازهای‌ بی‌رنگ كه‌ مدت‌ها تصور می‌شد یك‌ برلیان‌ بسیار درشت‌ است‌ توپاز براگانزا به‌ وزن‌ 1640 قیراط‌ است‌ كه‌ جزو جواهرات‌ سلطنتی‌ محسوب‌ می‌شود و در تاج‌ پادشاهی‌ كشور پرتغال‌ قرار دارد.

نگین‌های‌ تراشیده‌ از توپاز معمولاً به‌ شكل‌ تراش‌ زمرد است. بلورهای‌ ناپاك‌ توپاز را به‌صورت كاپوشن‌ (تراش‌ بیضی‌ بدون‌ وجه) و توپاز بی‌رنگ را به‌صورت بریل‌ تراش‌ می‌دهند.

در طبیعت‌ كانی‌های‌ دیگری‌ وجود دارند كه‌ تراش ‌داده ‌شدهِ آنها در ظاهر به‌ شكل‌ توپاز است؛ از جمله‌ سیترین، كريزوبريل، آكوامارين، بریل‌ طلایی‌ و تورمالین، کهربا.

سنگ‌ توپاز امروزه‌ در صنعت‌ جواهرات‌ با مدل‌های‌ گوناگون‌ ارائه‌ می‌شود و طرف‌داران بسیاری‌ دارد. معمولاً برای‌ سنین‌ بالا به‌ شكل‌ انگشتری‌ و برای‌ جوان‌ترها به‌صورت مدال‌ با زنجیر ساخته‌ می‌شود.

توپاز را كمتر به‌صورت ست (سری) كامل‌ عرضه‌ می‌کنند. توپاز در اروپا بیشتر به‌ شكل‌ سنجاق‌ سینه، در كشورهای‌ شرقی‌ به‌صورت انگشتر طلا و جواهر‌ و به‌طورکلی در دنیا بیشتر به‌ شكل‌ مدال‌ با زنجیر استفاده‌ می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات و راهنمایی‌های پایه در مورد سنگ ماه تولد آبان در اختیار شما قرار بگیرد. تهیه‌ی اکسسوری درواقع نقطه عطف حرکت شما برای تهیه‌ی یک هدیه‌ی خاص برای متولدین آبان است. اصولاً هیچ تفاوتی بین سنگ ماه تولد آبان زن و مرد وجود ندارد.

سنگ‌ها احساساتی بسیار قوی و مجرد را به نمایش می‌گذارند و در جنسیت به‌خصوصی خلاصه نمی‌شوند. بااین‌حال طراحی جواهرات می‌تواند بسته به فرهنگ عمومی، برای آقایان یا بانوان بهینه شود. شما با مراجعه به زیرمجموعه‌های مختلف فروشگاه طلا و جواهرات زر می‌توانید نمونه‌های خاص کاربرد توپاز و دیگر انواع سنگ ماه تولد آبان ماهی را در طراحی اکسسوری‌های مردانه و زنانه مشاهده کنید.

رنگ‌بندی‌های ویژه و آبی‌رنگ سنگ ماه تولد آبانشمارا به دنیای افسانه‌های دریا پرتاب خواهد کرد و حتی اگر یک فرد آبان ماهی نیز نباشید، وسوسه‌ی داشتن تراشی از توپاز احتمالاً به سراغ شما خواهد آمد. این وجه شاخص توپاز است که بیننده را به درمان ناراحتی‌های روانی خود دعوت می‌کند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۳:۳۴:۲۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد