افت ۱.۵ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

افت ۱.۵ درصدی قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت
انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از نرخ تورم در آمریکا و افزایش ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا در پایان معاملات این هفته کاهش یابد.

به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارها نشان داد که قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه گذشته سریعتر از حد انتظار افزایش یافته و موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در اواخر امسال و همچنین تقویت ارزش دلار شد، قیمت طلا به پایین ترین رقم در طی 2 هفته گذشته رسید.
نرخ تورم یکی از عوامل کلیدی در تصمیم گیری بانک مرکزی آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره است.
هرچند احتمال افزایش نرخ بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو آمریکا همچنان دور از انتظار به نظر می رسد، اما نظرسنجی رویترز از 100 اقتصاددان نشان می دهد که شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر 70 درصد است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز تا رقم 1306 دلار و 26 سنت افت کرد که پایین ترین رقم از اول سپتامبر تاکنون بود، اما در پایان معاملات هفتگی با اندکی ترمیم و البته 4 دلار و 40 سنت کاهش نسبت به جلسه قبل، به 1310 دلار و 35 سنت رسید. فلز زرد اولین کاهش قیمت هفتگی خود در طی 3 هفته گذشته را با افت 1.5 درصدی به ثبت رساند.
قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و بالا رفتن ارزش دلار می شود که هر دوی این عوامل به ضرر قیمت طلاست.
ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، دیروز 0.8 درصد افزایش یافت.
راب هاورث، استراتژیست سرمایه گذاری در بازارهای مالی گفت: «تقویت ارزش دلار به ضرر قیمت طلاست.»
بانک های مرکزی ژاپن و آمریکا قرار است روزهای 20 و 21 سپتامبر نشست سیاست پولی خود را برگزار کنند. بیانیه پایانی نشست فدرال رزرو قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنحشنبه 3.3 تن کاهش یافت.

منبع خبر: خبر گذاری تسنیم
  ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۶:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد