رییس اتحادیه طلا و جواهر: قیمت طلا رو به ثبات می‌رود

رییس اتحادیه طلا و جواهر: قیمت طلا رو به ثبات می‌رود
رییس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد: قیمت طلا رو به ثبات می‌رود
رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور ابراز کرد: قیمت طلا کاهش نمی‌یابد، ولی رو به ثبات می‌رود.
محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: بعد از هیجانات قیمتی که طلا در چند ماه گذشته داشت، قیمت جهانی طلا 4.5 درصد کاهش داشته و باعث شده است که قیمت طلا و سکه تعدیل شود و هم‌اکنون بحث اصلی، کاهش قیمت ارز است.
وی افزود: 85 درصد ذخایر طلای دنیا استخراج شده است و فقط 15 درصد باقی مانده است، بنابراین با وجود این مقدار طلا و با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد، قیمت جهانی که پیش‌بینی شده است، کاهش نخواهد یافت و حداقل می‌تواند تثبیت شود.
وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت جهانی طلا از مواردی است که بسیار باعث خوشحالی است، زیرا بسیاری از معادن کشور از نظر اقتصادی دارای تناژ عیار پایین هستند و افزایش قیمت جهانی باعث می‌شود که استخراج این معادن از نظر اقتصادی باصرفه شود. اگر عیار طلا در هر تن 5.5 گرم طلا باشد استخراج معدن از نظر اقتصادی باصرفه است، ولی در حال حاضر با این قیمت‌های جهانی که رو به افزایش است و پیش‌بینی شده حتی قیمت هر انس طلا به بیش از 2000 دلار برسد، امیداوریم این معدن استخراج شود و در میزان تولید طلای کشور تأثیر داشته باشد.
کشتی‌آرای اعلام کرد: در حال حاضر در غرب کشور معادن فعالی مانند معدن زر شوران و ابدره داریم که به طور متوسط دو تن طلا در سال تولید می‌کنند و ایران هم از لحاظ میزان تولید طلا در ردیف 54 دنیا است و پیش‌بینی شده است که این مقدار تا پنج تن ظرفیت تولید سالانه در کشور افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به افتتاح مجموعه تجاری نور زنجان، اظهار کرد: ایجاد چنین مجموعه‌های تجاری، یکی از قدم‌هایی است که می‌تواند به طلاسازی بومی در منطقه کمک کند، زیرا بسیاری از شهرها برند خاص خود را دارند و اتحادیه‌ها می‌توانند شهرک‌هایی را ایجاد کنند که واحدهای تولیدی در آن احداث شود، به گونه‌ای که همه واحدها از ابزارآلات یکسان و مشترک استفاده کرده و به تولید کمک کنند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: وجود لابراتوار ارزشیابی سنگ‌های قیمتی از مسایل فنی و تخصصی این صنف است. زمانی که رگه‌هایی از سنگ‌های گران‌بها و نیمه‌گران‌بها که در بعضی مناطق به دست می‌آید، برای بررسی به تهران و شهرهای بزرگ فرستاده می‌شود، ایجاد این لابراتوار در این منطقه از قدم‌های مؤثری است که در بحث معدن و معدن‌شناسی و در بخش گوهرها در مجموعه صنفی طلاجات حائز اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در منازل خود گوهری دارند که نمی‌دانند چه ارزشی دارد، می‌توانند با مراجعه به این لابراتوار آن را شناسایی کنند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: ایسنا
  ۱۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۲:۲۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد