افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا در هفت هفته اخیر

افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا در هفت هفته اخیر
به دنبال افزایش شاخص سهام و قیمت انواع کالا در بازارهای جهانی و با این پیش بینی که آمریکا برای تقویت رشد اقتصادی، سیاستهای پولی انبساطی را تشدید خواهد کرد، قیمت جهانی طلا بیشترین افزایش را در هفت هفته اخیر تجربه کرد.
به نقل از بلومبرگ، شاخص لحظه ای جی.اس.سی.آی استاندارد اند پورز که تغییرات قیمت 24 قلم کالا در بازار نیویورک را ثبت می کند، بیشترین افزایش در یک ماه اخیر را تجربه کرد.
شاخص یاد شده نشان می دهد، قیمت انرژی و فلزات بیش از سایر کالاها افزایش یافته است.
شاخص صنعتی داوجونز نیز به طور متوسط افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که شاخص دلار کاهش یافته است.
اقتصاددانان معتقدند، رییس جمهوری آمریکا لازم است برای مقابله با به اصطلاح ˈصخره مالیˈ، مالیاتها را افزایش و مخارج را کاهش دهد.
به اعتقاد آنان، صخره مالی در ژانویه (اواسط دی) خود را نشان خواهد داد، مگر این که کنگره برای کاهش کسری بودجه به اجماع برسد.
صخره مالی، اصطلاحی است که برای توصیف معمایی که آمریکا با آن روبروست به کار می رود. دولت آمریکا دو انتخاب دارد، یا باید مخارج خود را کاهش و مالیات ها را افزایش دهد تا کسری بودجه اش کاهش یابد که در این صورت احتمالا رشد اقتصادی آن منفی شده و اقتصاد آن دچار رکود می شود و یا همچنان مخارج را افزایش و مالیات ها را کاهش دهد که در این صورت کسری بودجه انبوه، خود مانعی برای رشد اقتصادی خواهد بود.
ˈفرانک لش بازرگان فعال در بخش معاملات سلف بازار تجاری شیکاگو در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ گفت: کاهش رشد اقتصادی همچنان یک نگرانی است و صخره مالی نیز عظیم تر از آن است یک راه حل فوری بتوان برای آن یافت.
وی افزود: رییس جمهوری منتخب نمی تواند مشکلات را فورا رفع کند.
بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر (11 آذر تا 11 دی) در ساعت 12:20 بامداد روز چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار کامکس نیویورک 9/1 درصد افزایش یافت و به یک هزار و 715 دلار در هر اونس رسید.
افزایش 9/1 درصدی طلا در روز جاری، بیشترین افزایش این فلز گرانبها از 13 سپتامبر (23 شهریور) تا کنون است.
قیمت طلا در سال جاری میلادی 5/9 درصد بالا رفته است و اگر بانک مرکزی آمریکا برای تقویت رشد اقتصادی، نرخ بهره را نردیک صفر نگه دارد، بهای این فلز ارزشمند برای دوازدهمین سال متوالی، افزایش خواهد یافت.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۸:۰:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد