طلا در دبی کمیاب شد

طلا در دبی کمیاب شد
قوط شدید قیمتهای جهانی طلا در یک هفته اخیر، ازدحام خریداران در طلافروشی‌های دوبی را به دنبال داشت و به کمبود سکه، مدال و شمش طلا در این امیرنشین منجر شددر حالیکه سرمایه گذاران جهانی به دلیل نگرانی نسبت به رشد اقتصاد جهانی و کاهش تورم، هفته گذشته از معاملات طلا کنار کشیدند و قیمتها را به 1335 دلار در هر اونس که پایین‌ترین قیمت دو سال گذشته است رساندند اما خریداران ارزان طلب دست به خرید طلا زدند.
سقوط شدید قیمتهای جهانی طلا در یک هفته اخیر، ازدحام خریداران در طلافروشی‌های دوبی را به دنبال داشت و به کمبود سکه، مدال و شمش طلا در این امیرنشین منجر شددر حالیکه سرمایه گذاران جهانی به دلیل نگرانی نسبت به رشد اقتصاد جهانی و کاهش تورم، هفته گذشته از معاملات طلا کنار کشیدند و قیمتها را به 1335 دلار در هر اونس که پایین‌ترین قیمت دو سال گذشته است رساندند اما خریداران ارزان طلب دست به خرید طلا زدند.
هجوم برای خرید طلا در دوبی که به "شهر طلا" معروف است، شدیدتر بود و تشکیل صفهای طولانی برای خرید این فلز گرانبها را به دنبال داشت.
در حالی‌که شمش کیلویی از محبوبیت بالایی در نزد مصرف کنندگان طلا در خاورمیانه و آسیا برخوردار است اما در سطح خرده فروشی، تقاضای بالایی برای طلای 100، 50، 20 و حتی یک گرمی، شمش و سکه وجود داشت.
تقاضا در دوبی به حدی بالا بود که به فروشگاه‌های این امیرنشین امکان داد قیمت طلا را 12 دلار در هر اونس بیشتر از قیمت طلا در لندن حساب کنند.
به گفته یکی از جواهرفروشان دوبی، حجم طلایی که روزانه در بازار دوبی به فروش می‌رود، از 100 تا 125 کیلوگرم پیش از شکستن قیمت‌ها، به 300 تا 400 کیلوگرم رسیده است.
به گزارش وال استریت ژورنال، در این بین احتکار سکه و شمش از سوی فروشگاه‌هایی که امیدوارند قیمتها مجددا افزایش پیدا کند، به کمبود طلا در دوبی دامن زده است.
منبع خبر: ایسنا
  ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷:۵۷ قبل از ظهر
نظرات (1)

بيتا  ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۹:۵۸ قبل از ظهر

چيزهايي كه شما نوشته بوديد جالب و خواندني بود.

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد