بازار جهانی طلا چشم انتظار آمارهای جدید اقتصادی

بازار جهانی طلا چشم انتظار آمارهای جدید اقتصادی
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بازار جهانی طلا در هفته جاری بیش از هر چیز تحت‌تاثیر آمارهای اقتصادی كه از سوی کشورهای مختلف منتشر مي‌شود، خواهد بود.
 کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بازار جهانی طلا در هفته جاری بیش از هر چیز تحت‌تاثیر آمارهای اقتصادی كه از سوی کشورهای مختلف منتشر مي‌شود، خواهد بود. اظهارات روز چهارشنبه ريیس فدرال رزرو آمریکا در مورد احتمال متوقف شدن اجرای سیاست‌های انبساطی پولی در صورت بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا، موجب ریزش مجدد قیمت طلا شد، ولی پس از اعلام ريیس فدرال رزرو سنت لوییس مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی برای متوقف کردن سیاست‌های محرک پولی عجله‌ای ندارد، ارزش دلار بار دیگر کاهش یافته و قیمت جهانی طلا بالا رفت. از دیگر سو، انتشار آمارهای ناامید‌کننده از وضعیت تولیدات صنعتی چین و آمریکا، تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و شاخص سهام و در نتیجه افزایش قیمت طلا داشته است.
قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افزایش 25/2 درصدی روبه‌رو شد که این بهترین عملکرد قیمت این فلز در یک ماه اخیر به شمار می‌رود. فدرال رزرو آمریکا هم‌اکنون ماهانه 85 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص می‌دهد. برخی مقام‌های فدرال رزرو بر این باورند که آمریکا به اجرای سیاست‌های محرک پولی تا پایان امسال ادامه خواهد داد. آمریکا در هفته جاری آمارهای متعدد اقتصادی خود را منتشر خواهد کرد که مهم‌ترین گزارش مربوط به وضعیت بازار کار و اشتغال خواهد بود؛ آماری که توانست در سه‌ هفته گذشته، بهای جهانی طلا را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. شاخص اعتماد مصرف‌کننده و قیمت مسکن نیز تاثیر زیادی بر تحولات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. از سوی دیگر طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، اغلب کارشناسان به افزایش قیمت اونس طلا در هفته جاری اعتقاد دارند، به نحوی که برخی از این تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت طلا به زودی به سطح قیمتی 1500 دلار در هر اونس باز خواهد گشت. ادامه اجرای سیاست‌های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت جهانی طلا خواهد داشت. از طرفی کارشناسانی که رای به کاهش قیمت طلا در هفته جاری داده‌اند بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی آمریکا و کاهش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سیاسی خاورمیانه و کره شمالی نیز، تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا خواهد داشت. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۰:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد