برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ 6 نکته مهم | زر

برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ 6 نکته مهم | زر
برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ این موضوع به دلیل ارزش سرمایه‌گذاری بالای سرویس طلا و تعداد دفعاتی که در طول زندگی در معرض چنین تصمیمی قرار می‌گیریم

برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ این موضوع به دلیل ارزش سرمایه‌گذاری بالای سرویس طلا و تعداد دفعاتی که در طول زندگی در معرض چنین تصمیمی قرار می‌گیریم می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز و جالب‌توجه باشد. رویکرد این مقاله صرفاً متمرکز بر سرویس طلای عروس نیست.

شما می‌توانید یک کلکسیونر باشید و تعداد زیادی از سرویس طلا را در طول زندگی خود خریداری کرده و مورداستفاده قرار دهید. سرویس‌های طلا مجموعه‌ای هماهنگ و متوازن از چند محصول کاربردی هستند که گردنبند وجه اصلی آن‌هاست. گردنبند نسبت به آویز پرکار و پرجلوه‌تر است و ممکن است از تراش‌های متعدد سنگ‌های قیمتی در ساخت آن استفاده‌شده باشد.

برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟

به‌این‌ترتیب عموما از ارزش خریدوفروش بیشتری نیز نسبت به آویز برخوردار است. همچنین در سرویس طلا و جواهر ما شاهد گوشوار و دستبند هستیم و وجود انگشتر لزوما وجه ثابت سرویس طلا نیست. در ادامه به‌طور مفصل به کم و کیف سرویس‌های طلا و نکات خرید آن‌ها خواهیم پرداخت.

اجرت ساخت سرویس طلا چقدر است؟

سرویس طلا دارای ویژگی‌های آناتومیکی پیچیده ایست و کار فکری و دستی زیادی برای خلق یک سرویس طلا به کار گرفته می‌شود. اجرت ساخت با توجه به نوسانات روز میزان مشخصی ندارد بااین‌حال شما در هنگام سفارشی‌سازی یک سرویس طلا باید در انتظار اجرت ساخت بالاتری نسبت به نمونه‌های ساده و مینی‌مان جواهرات باشید.

همچنین کاربرد سنگ‌های قیمتی پر ریسک و باکیفیت می‌تواند این اجرت را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. شما تب‌وتاب علاقه‌ی افراد جامعه به خرید طلای بدون اجرت را کاملا احساس می‌کنید ولی در اینجا شمارا متوجه ارزش ساخت یک جواهر و دلیل معاملاتی که در مورد جواهرات هنری صورت می‌گیرد می‌کنیم.

یک جواهر با طراحی حرفه‌ای هرگز ارزش طراحی خود را از دست نمی‌دهد و نمی‌توان آن را به‌عنوان یک طلای بدون اجرت فروخت. بخصوص در مورد نمونه‌های حرفه‌ای و کلکسیونی سایت طلا و جواهرات زر، شما جواهری با شناسنامه‌ی معتبر و بین‌المللی را می‌توانید در دست داشته باشید و قطعا منطقی نخواهد بود که آن را در بازار غیرحرفه‌ای و آزاد و به‌عنوان یک طلای بدون اجرت بفروشید.

جواهرات کلکسیونی هرگز ارزش خود را به‌راحتی از دست نمی‌دهند و در بازه‌ی زمانی طولانی، به‌عنوان کالایی نفیس و گران‌بهاتر می‌توانند به فروش برسند. این نکته‌ای است که شما به‌عنوان یک جواهر دوست حرفه‌ای و سرمایه‌گذار زیرک لازم است در مورد آن اطلاع داشته باشید.

در جمع‌بندی این بخش می‌توان گفت که اجرت ساخت سرویس طلا بسته به نوع سرویس جواهر می‌تواند متفاوت باشد و اگر به سراغ نمونه‌های بسیار ساده و کم‌کار سرویس طلا بروید، می‌توانید انتظار اجرت کمتری را نیز داشته باشید. قطعا یکی از پرسش‌های افراد از جواهرسازان این است که اجرت سرویس طلا چقدر است؟ چون اقتصادی بودن این پارامتر سفارش می‌تواند به آن‌ها اجازه‌ی سفارش یک سرویس با حجم طلا و سنگ قیمتی بیشتر را بدهد.

بااین‌حال اگر به دنبال یک سرویس طلای کلکسیونی و باارزش هستید که هرگز آب نشود و ارزش خریدوفروش خود را به‌عنوان یک کالای هنری نیز حفظ کند، توصیه می‌کنیم که جواهرسازان حرفه‌ای را انتخاب کنید و اجرت ساخت آن‌ها را به‌عنوان جزو مهم این چرخه‌ی اقتصادی در نظر بگیرید. در ادامه مقاله برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ به سراغ پارامتر وزن و نقش آن در طراحی و انتخاب یک سرویس طلا خواهیم رفت.

وزن سرویس طلا چقدر است؟ عرف عمومی خرید سرویس طلا

امروزه سرویس‌های طلای بسیار ظریف و بهینه‌شده‌ای را می‌توانید مشاهده کنید که وزنی در حدود چند گرم دارند. عموما در طراحی این سرویس‌ها از سنگ‌های قیمتی باارزش استفاده‌نشده است و به‌عنوان یک طلای مادام‌العمر نیز نمی‌توان به آن‌ها نگاه کرد. چراکه پس از فرسودگی چندان ارزش بازسازی یا ترمیم را ندارند و به کوره سپرده می‌شوند.

وزن سرویس طلا - طلا و جواهر زر

اما یک سرویس طلای حرفه‌ای و کلکسیونی می‌تواند به‌طور متوسط ۵۰ گرم طلای خالص داشته باشد. چنین سرویسی می‌تواند خودنمایی بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. میزان سنگ قیمتی به‌کاررفته در سرویس‌ها نیز حداقل ممکن است ۳ قیراط باشد. بااین‌حال یک سرویس طلای ۱۱۴ گرمی با حدود ۸ تا ۱۰ قیراط سنگ قیمتی یک سرویس بسیار فاخر و خودنماست که می‌تواند ارزش کلکسیونی بسیار بالایی نیز داشته باشد.

در ادامه‌ی مقاله چند سرویس با طیف‌های وزنی متفاوت و باارزش کلکسیونی بالا را مرور خواهیم کرد. سنگ‌های قیمتی نقطه عطف هر یک از این سرویس‌های طلا محسوب می‌شوند و نقش تعیین‌کننده‌ای در ارزش خریدوفروش هر یک دارند.

جواهرات الماس واقعی به همراه شناسنامه، آن‌ها را عملاً تبدیل به جواهری مادام‌العمر کرده است که هنر دست طراح خود را تا به آخر به‌عنوان یک وجه اعتباری به همراه خواهند داشت. در ادامه مقاله برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ به سراغ یک سرویس از یاقوت کبود خواهیم رفت و به‌عنوان نمونه به بررسی وزن، نحوه‌ی طراحی و ارزش بصری آن خواهیم پرداخت.

درون‌گرایی و هیپنوتیزم شدن بیننده با سرویس زنانه طلا و یاقوت کبود

سرویس زنانه طلا و جواهر با نگین یاقوت کبود و الماس‌تراش برلیان مدل bset2240 درآن‌واحد ۸ تراش اشکی یاقوت کبود را به نمایش می‌گذارد. یاقوت کبود یکی از اسرارآمیزترین سنگ‌های قیمتی است که به لحاظ استحکام در رقابت با الماس است. تراش‌های اشکی همچنین وجهی بسیار زنانه را به سنگ قیمتی می‌بخشند و وزن بصری این محصول را با خطوط بسیار نرم و لطیف طلا هماهنگ کرده است.

در طراحی این سرویس درمجموع حدود ۵۰ گرم طلا استفاده‌شده است و میزان الماس‌های به‌کاررفته فارغ از تراش‌های یاقوت کبود حدود ۳ قیراط است. طلای پایه‌ی به‌کاررفته در این محصول طلای سفید است که توازن مناسبی با وجوه درون‌گرای یاقوت کبود دارد. هاله‌های رنگی این سرویس احساس محافظت، شفافیت حقیقت و تأثیرگذاری کاریزماتیک را تداعی می‌کند. در سیستم انرژیکی، شما این رنگ‌بندی را بیش از هر چیز در چاکرای چشم سوم مشاهده می‌کنید.

با مراجعه به بخش سرویس طلا یاقوت کبود می‌توانید نمونه‌های بسیار متنوع و وسوسه کننده‌ای از جواهراتی که با این سنگ اسرارآمیز ساخته‌شده‌اند را مشاهده کرده و مورد مقایسه قرار دهید. در ادامه مقاله برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ به سراغ یکی از باارزش‌ترین و خودنماترین سرویس‌های این مجموعه خواهیم رفت. وزن طلای به‌کاررفته و فرم اجرای سرویس بسیار چشمگیر بوده و طبیعتاً از ارزش کلکسیونی بالایی برخوردار است.

گرمای یاقوت سرخ و طراحی باغ‌های باشکوه گرمسیری

سرویس طلا و جواهر با نگین یاقوت قرمز و الماس‌تراش برلیان مدل bset2204 درآن‌واحد 7 تراش اشکی از یاقوت سرخ را به نمایش می‌گذارد و الماس‌های به‌کاررفته در آن نیز عمدتاً از تراش‌های مارکیز هستند که جزو کمیاب‌ترین و ارزشمندترین تراش‌های الماس محسوب می‌شوند.

درمجموع از ۱۱۴ گرم طلا برای ساخت این سرویس استفاده‌شده است و شامل یک گردنبند، انگشتر، یک جفت گوشوار و دستبند است. پرجلوه‌ترین قطعات این سرویس نیز به ترتیب انگشتر و گردنبند را شامل می‌شود. طراحی و بافت این سرویس با گرمای درون یاقوت هماهنگی بالایی دارند و گیاهان گرمسیری و طبیعت و اتمسفری باشکوه را یادآور می‌شود.

یاقوت سرخ ازجمله وسوسه‌کننده‌ترین سنگ‌های قیمتی است که تنها به دست جواهرسازان حرفه‌ای تبدیل به جواهری کاربردی و باشکوه خواهد شد. این سنگ همچنین احساساتی مثل تعلق خاطر و عشق ریشه‌دار و بهره‌مندی از دنیای فیزیکی و معنوی را تداعی می‌کند. پیش از مرور ۲ سرویس طلای باشکوه دیگر در مقاله برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ به چند پرسش در مورد خرید سرویس طلا می‌پردازیم که می‌تواند پرسش بسیاری از خوانندگان این مقاله باشد.

سرویس طلا چند تکه است؟ سرویس طلا شامل چیست؟

نا ثابت‌ترین بخش یک سرویس طلا را می‌توان انگشتر در نظر گرفت. اما یک سرویس حداقل لازم است یک گوشوار و گردنبند را داشته باشد در غیر این صورت به آن نیم ست گفته می‌شود. شما می‌توانید نیم ست‌هایی متشکل از آویز، گوشوار و انگشتر را مشاهده کنید.

 اما دستبند عموما جزو سرویس کامل طلاست و به‌طور هم‌زمان، دست‌ها، گردن، گوش و به‌واسطه‌ی گوشوار، آناتومی انگشتان شما درگیر سرویس خواهد بود. سرویس طلا می‌تواند متشکل از یک گردنبند و گوشوار باشد. درواقع گردنبند در سرویس طلا حرف اول را می‌زند. اما دستبند را لزوما در همه‌ی سرویس‌ها نمی‌بینید.

سرویس طلا به‌طور هم‌زمان با مهم‌ترین و چشمگیرترین بخش‌هایی از بدن که برای نمایش جواهرات کاربرد دارد می‌تواند ارتباط برقرار کند و به همین دلیل بسیاری از افراد در جریان مراسم ازدواج توقع داشتن یک سرویس طلا رادارند.

باوجوداینکه این مقاله از طرف یک سایت فروش جواهرات تهیه‌شده است بااین‌حال به شما توصیه نمی‌کنم که این حساسیت را در مورد مراسم ازدواج به کار بگیرید و انتظار داشته باشید که طرف مقابل شما حتماً یک سرویس طلا را هدیه دهد بلکه به جواهرات و طلا، به‌عنوان یک عنصر بسیار ارزشمند و عاطفی نگاه کنید که بیشتر از شخصیت و افکار شما تاثیر می‌پذیرند. درواقع سنگ قیمتی یا جواهری که در دست دارید خود به‌تنهایی انرژی یا قدرت تعیین‌کننده‌ای ندارد و مهم این است که یک جواهر در دستان چه کسی قرار بگیرد.

همچنین اگر از انرژی خوب و دسترنج خود را در مورد تهیه‌ی یک سرویس طلا یا جواهر قیمتی استفاده کنید قطعا می‌توانید انتظار تاثیر انرژیکی فوق‌العاده‌ای را از جانب آن داشته باشید. داشتن نگاه کاسب‌کارانه به ازدواج و روابط رمانتیک، انرژی بسیار منفی‌ای را ساطع خواهد کرد و اشاره به این موضوع در مقاله برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ خالی از لطف نیست.

چه سرویس طلایی بخریم؟ انواع سلیقه در دنیای سرویس طلا

سرویس‌های طلایی که به مناسبت ازدواج تهیه می‌شوند عمدتاً بدون سنگ‌های قیمتی رنگارنگ می‌توانند باشند و الماس جزو ثابت‌تری از این سرویس‌هاست. همچنین ظرافت و پیچیدگی ساخت این سرویس‌ها عموما بیشتر است و تصویری انتزاعی از بافت گل‌وبوته را نشان می‌دهند.

اما این موضوع کاملا به سلیقه‌ی شما بستگی دارد. شما می‌توانید سرویس‌های طلا را به‌قصد استفاده در مهمانی‌های متعدد و ست کردن بالباس‌های رنگی موردعلاقه‌ی خود تهیه کنید. در این صورت نمونه‌های کلاسیک تا مدرن سرویس طلا که از سنگ‌های قیمتی با تراش‌های مختلف و چشمگیر در ساخت آن‌ها استفاده‌شده است را در اولویت قرار دهید.

سلیقه‌ی شما همواره تعیین‌کننده‌ی اتمسفر کلکسیون جواهرات شماست و حتی برخلاف بسیاری از مشاورین، حتی به شما تهیه‌ی سرویسی که لزوما با فرم آناتومیکی چهره‌ی شما هماهنگ باشد را توصیه نمی‌کنم. قوی‌ترین احساسات و انگیزه‌های خود را در نظر گرفته و به دنبال جواهری باشید که هویتی شبیه به شما داشته باشد.

به‌طور مثال اگر فردی علاقه‌مند به مطالعه و نوشتن هستید و به دنیای روان‌شناسی علاقه دارید، یک سرویس با سنگ توپاز یا آکوامارین، قرابت نزدیکی با شخصیت شما دارد و می‌تواند ارتباط عاطفی و انرژیکی بالایی نیز با شما برقرار کند.

یک سرویس سبک و خیره‌کننده از زمرد

سرویس جواهر با نگین زمرد و الماس‌تراش برلیان مدل sdf1060 یک سرویس خلاصه از گردنبند و گوشوار است. تنها ۳ تراش اشکی زمرد بسیار ارزشمند در طراحی این سرویس طلا به کار گرفته‌شده است و حجم طلای آن نیز حدود ۲۰ گرم است. الماس به‌کاررفته نیز حدود ۱ قیراط است بااین‌حال چون با یک گردنبند روبه‌رو هستیم، به این مجموعه می‌توان نام سرویس طلا را اطلاق کرد.

رنگ سبز زمردی عمیقاً با چاکرای قلب پیوند خورده است. قلب مرکز درمان روح انسان است و انرژی آن باانرژی خالص عشق، ارتباط بسیار نزدیکی را می‌تواند برقرار کند. همچنین سبز زمردی تداعی‌کننده‌ی روح مبارزه و شجاعت است.

چنانچه این ویژگی‌ها را در خود مشاهده می‌کنید پس شما کاندید مناسبی برای داشتن یک سرویس زمردی هستید. در ادامه مقاله برای خرید سرویس طلا به چه نکاتی توجه کنیم؟ به بررسی مفهوم اصطلاح سرویس تراش خواهیم پرداخت که ممکن است در دنیای خریدوفروش طلا بارها با آن روبه‌رو شوید.

سرویس تراش طلا چیست؟ جواهرتراش اصطلاحاً به چه نوع طلایی گفته می‌شود؟

سرویس تراش بخش زیادی از جلوه‌ی خود را مدیون تراش‌های صیقلی و متعددی است که بر روی سطح طلا ایجادشده است و جلوه‌ای تقریباً مشابه ظرافت تراش سنگ‌های قیمتی را ایجاد می‌کند. نوع تراش روی سطح طلا تعیین می‌کند که یک سرویس چه اندازه در مقابل نور از خود جلوه نشان دهد و در ایجاد ظرافت نیز نقش مؤثری دارد.

شما می‌توانید امروزه سرویس‌های طلای عروس پرجلوه و به‌صرفه‌ای را مشاهده کنید که در طراحی آن‌ها از سنگ قیمتی خاصی نیز استفاده‌نشده است اما تراش‌های روی سرویس، به آن جلوه‌ای شکوهمند بخشیده است. این جلوه بخصوص در طلای سفید بسیار خیره‌کننده خواهد بود.

وجهه‌ی رمانتیک، اسرارآمیز و خیره‌کننده در جواهرات مروارید

اگر تاکنون به داشتن جواهرات مروارید فکر نکرده‌اید، سرویس زنانه طلا و جواهر با نگین مروارید و الماس‌تراش برلیان مدل bset2238 می‌تواند وسوسه‌ی داشتن یک سرویس کلکسیونی و ارزشمند مروارید را در شما ایجاد کند. مرواریدهایی با رنگ‌بندی تیره در کنار طلای سفید، نوعی احساس اسرارآمیز بود و محافظت استراتژیک را به ارتعاشات این سرویس جواهر بخشیده است.

همچنین شما می‌توانید در یک نگاه متوجه بیان ظریف و درون‌گرای این سرویس شوید. بخصوص در مورد گوشواره‌ها که بسیار کوچک در نظر گرفته‌شده‌اند. این سرویس متشکل از یک گردنبند، دستبند و گوشوار است و ترکیبی از نمونه‌های اشکی مروارید را در کنار مروارید گرد و صیقلی به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید در هنگام سفارش این محصول بنا به سلیقه‌ی خود، رنگ‌بندی مروارید یا طلای پایه را تغییر داده و به‌این‌ترتیب، جلوه‌ی محصول را تا جای ممکن شخصی‌سازی کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا به این پرسش اساسی پاسخ دهیم که سرویس طلا چیست؟ و چگونه می‌توان یک تصمیم‌گیری بهینه‌شده و عاقلانه را در هنگام خرید این مجموعه‌ی جواهر داشت؟ گردنبندها نقطه عطف سرویس طلا محسوب می‌شوند و صرفاً در کنار یک گوشوار به‌عنوان سرویس طلا شناخته می‌شوند. بااین‌حال نیم ست‌ها می‌توانند متشکل از یک آویز، گوشوار و انگشتر نیز باشند.

شما می‌توانید با حضور در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر، صدها نمونه از سرویس طلا را مرور کرده و مورد مقایسه قرار دهید. دسته‌بندی‌ها بر اساس سنگ قیمتی، کاربرد و طراحی جواهرات صورت گرفته است و با توجه به تعداد بالای نمونه‌های قابل سفارش، این دسته‌بندی‌ها بسیار مفید و سرگرم‌کننده خواهند بود.

سفارشی‌سازی جواهرات طلا در فروشگاه جواهرات زر مساوی است با دریافت مشاوره‌ی رایگان و برخط و همچنین شخصی‌سازی بخش‌های مختلف یک سرویس طلا من‌جمله سنگ قیمتی، رنگ طلای پایه و حجم طلای به‌کاررفته در طراحی محصول که می‌تواند برای افرادی که بودجه‌ی از پیش تعیین‌شده‌ای را برای خرید جواهرات در نظر گرفته‌اند یا به دنبال سفارشی‌سازی فرم خاص و ویژه‌ای هستند بسیار کاربردی واقع شود.

همچنین شما در هنگام سفارش سرویس‌های طلا می‌توانید در مورد حکاکی جعبه‌ی جواهر و درج حروف اسم یا جملات و طرح‌های گرافیکی دلخواه خود نیز اقدام کنید. ما به دنبال ارائه‌ی حرفه‌ای‌ترین خدمات سفارش ساخت طلا به افراد مبتدی و حرفه‌ای در این زمینه هستیم و در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر صرفاً کافی است تا از طریق یکی از پل‌های ارتباطی درج‌شده در سایت با کارشناسان ما در بخش فروش در تماس باشید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۶:۲۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد