راهنمای انتخاب گوشواره مناسب بر اساس فرم صورت + عکس | زر

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب بر اساس فرم صورت + عکس | زر
در این مقاله به بررسی 7 نکته‌ی کاربردی پرداخته‌شده است که می‌تواند شمارا در طیف متنوع و کم و کیف جواهرسازی و طراحی گوشوار، به سمت انتخاب بهترین نوع گوشوار که با بودجه‌ی شما نیز متناسب است راهنمایی کند.

انتخاب گوشواره مناسب بنا به موقعیت، نوع استایل شخصی و فرم چهره و مدل مو و ده‌ها پارامتر دیگر صورت می‌گیرد. گوشواره معمولاً اولین جواهری است که هر زنی در زندگی خود دریافت می‌کند. معمولاً والدین در ماه‌های ابتدایی تولد در مورد سوراخ کردن گوش فرزند دختر خود اقدام می‌کنند و این موضوع مصادف است با خریدن اولین گوشواره. گوشواره فرمی بسیار ظریف از جواهرات است که به دلیل حساسیت‌های استفاده و بافت ظریف گوش، نمی‌تواند وزن زیادی را به خود اختصاص دهد.

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب بر اساس فرم صورت + عکس | زر

در طراحی جواهرات هرچند استفاده از سنگ‌های درشت یا حجم بیشتر طلا سبب افزایش ارزش می‌شود اما لزوما ارتباطی با مقوله‌ی زیبایی‌شناسی ندارد. ظرافت تعیین‌کننده‌ی وجهه‌ی زیبایی شناسانه‌ی جواهرات است و گوشواره‌ها در این زمینه شانس بسیار بالایی برای درخشیدن و به نمایش گذاشتن ظرافت دارند.

 آن‌ها می‌توانند به‌راحتی شمارا معصوم‌تر، ظریف‌تر، باهوش‌تر یا مهربان‌تر نشان دهند. در بخش ابتدایی مقاله راهنمای انتخاب گوشواره مناسب به بررسی تاثیر فرم صورت خواهیم پرداخت. این تنها یکی از پارامترهای انتخاب گوشوار مناسب است و تا پایان مقاله، به سراغ دیگر پارامترها نیز خواهیم رفت.

انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت

به‌عنوان اولین راهنمای انتخاب گوشواره شما می‌توانید پارامتر فرم صورت را در نظر بگیرید. یک سری دسته‌بندی‌های تعریف‌شده در این مورد وجود دارد اما حقیقت این است که فرم صورت هر یک از ما خاص خودمان است و در کنار این موضوع، مدل مویی که اغلب استفاده می‌کنید و رنگ پوست شما و روزمره‌ای که قصد دارید با گوشواره‌ی خود در پیش بگیرید بسیار اهمیت دارند.

انتخاب گوشواره مناسب با فرم صورت - طلا و جواهر زر

به‌طور مثال نویسنده‌ی این مقاله صورت گرد و درشتی دارد و علاقه‌ای ندارم که گوشواره‌های میخی یا کوچکی که صورتم را گرد و بچه‌گانه‌تر نشان می‌دهند استفاده کنم. استفاده از گوشواره‌هایی که آبشارهای بلند داشته یا فرمی باریک و ظریف و کشیده دارند، می‌تواند صورت من را کشیده‌تر نشان دهد.

خرید و انتخاب گوشواره مناسب - طلا و جواهر زر

همچنین صورت من پهن است و می‌دانم که استفاده از یک گوشواره‌ی حلقه‌ای درشت یا گوشواره‌هایی که پهنای بیشتری نسبت به طول خود دارند، می‌تواند صورت مرا چاق‌تر و پهن‌تر از چیزی که هست نشان دهد. به‌این‌ترتیب می‌توانید ایدئال‌های خود را با توجه به فرم هندسی گوشواره‌ها شکل دهید. انتخاب گوشواره مناسب صرفا مبتنی بر فرم چهره نیست و در این میان، موقعیت استفاده و استایل شخصی نیز پارامتری بسیار مهم و تاثیر گذار است.

راهنمای انتخاب گوشواره مناسب یک سری قانون تغییرناپذیر و تئوریکی نیست. جواهرات جزو دنیای هنر هستند و با سلیقه‌ی شما گره می‌خورند. ممکن است صورتی کشیده داشته باشید اما ترجیح بدهید که بازهم صورت شما کشیده‌تر از چیزی که هست به نظر برسد، پس به‌راحتی یک گوشوار با فرم کشیده را انتخاب کنید. این انتخاب، ایدئال شمارا فراهم خواهد کرد. در ادامه به‌طور کامل‌تری به انتخاب‌هایی که پیش روی افرادی با صورت کشیده است خواهیم پرداخت.

این مقاله راهنمایی در مورد نحوه‌ی هماهنگ کردن گوشوار با فرم صورت، مدل مو و لباس است اما درصورتی‌که به دنبال راهنمایی جامع در مورد نحوه‌ی انتخاب و خرید گوشواره جواهر هستید، به مقاله تخصصی راهنمای خرید گوشواره طلا از 0 تا 100 سایت زر مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی 7 نکته‌ی کاربردی پرداخته‌شده است که می‌تواند شمارا در طیف متنوع و کم و کیف جواهرسازی و طراحی گوشوار، به سمت انتخاب بهترین نوع گوشوار که با بودجه‌ی شما نیز متناسب است راهنمایی کند.

راهنمای خرید گوشواره طلا

راهنمای خرید گوشواره طلا

انتخاب گوشواره مناسب صورت کشیده

یکی از سؤالات رایج در مورد خرید گوشوار که اغلب در مورد آن می‌شنویم به زبان محاوره این است: برای صورت کشیده چه مدل گوشواره‌ای میاد؟

انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت کشیده، معمولاً شمارا به سمت نمونه‌هایی بسیار رمانتیک خواهد برد. منظور از صورت کشیده این است که وقتی به صورت خود توجه می‌کنید بتوانید یک حالت مستطیلی یا بیضی عمودی قابل‌توجه را مشاهده کنید. معمولاً چنین افرادی می‌توانند لاغر یا بسیار لاغر و یا بینی بلندی داشته باشند. گوشواره‌هایی با فرم کشیده به لحاظ حسی و بصری باعث می‌شوند تا صورت شما ازآنچه هست نیز کشیده‌تر به نظر برسد.

اگر واقعاً علاقه دارید چهره‌ی خود را توپر و پهن‌تر به نمایش بگذارید، گوشواره‌های پرکار و پرسروصدایی که عملاً فرم‌های هندسی دایره یا گوشواره بیضی‌شکل را انتخاب کنید. همچنین اگر قصد انتخاب گوشواره‌هایی با سنگ قیمتی دارید، سنگ‌هایی با رنگ‌بندی گرم را در اولویت قرار دهید. این رنگ‌بندی انرژی‌های برونگرایانه تری دارد و بر ویژگی پهن بودن گوشوار نیز دامن میزند.

صورت‌های قلبی زاویه‌های اریبی را در قسمت فک به نمایش می‌گذارند بااین‌حال جزو صورت‌های گرد و کوتاه نیز نیستند. این فرم چهره را می‌توان مستعد استفاده از انواع گوشوار بخصوص گوشواره‌های فرم اشکی و زنجیری دانست. صورت قلبی جزو صورت‌های کمابیش کشیده محسوب می‌شود و با فرم‌های هندسی کوتاه و پهن نیز سازگاری بصری دارد. در ادامه مقاله انتخاب گوشواره مناسب به معرفی یک گوشواره فلاور مناسب صورت‌های کشیده خواهیم پرداخت.

نمونه گوشواره رمانتیک مناسب صورت کشیده، گوشواره فلاور با تراش‌های قلبی توپاز

خرید گوشواره طلا سفید میخی طرح قلب توپاز - طلا و جواهر زر

توپاز سنگی بسیار شهودی و هیجان‌انگیز است که در نمونه‌های شفاف و درخشان با تراش برلیان می‌تواند جلوه‌ای بسیار رویایی و خیره‌کننده از خود به نمایش بگذارد. در طراحی این گوشوار 8 گرم طلای خالص سفید به‌کاررفته است و تعدادی تراش الماس پاک سفید نیز، بر ارتعاشات و جذابیت آن افزوده‌اند.

استفاده از این گوشوار در کنار یک صورت کشیده می‌تواند توجه افراد را به‌سرعت جلب فرم چشم‌ها و گونه‌ها کند و کشیدگی چهره، حالت بولد بودن خود را از دست خواهد داد. این گوشواره همچنین ایده‌ی مناسبی برای دختران جوان با موهای بسیار کوتاه است و می‌تواند چهره‌ای کاریزماتیک و متفاوت را به نمایش بگذارد.

انتخاب گوشواره مناسب همچنین شامل بررسی شخصیت و ویژگی‌های حسی گوشوار است که از این طریق می‌تواند با سلیقه و احساس شخصی شما ارتباط برقرار کند. در ادامه بررسی یک مدل گوشواره مناسب چهره‌های مربعی خواهیم پرداخت.

معرفی نمونه‌ای از گوشواره حلقه‌ای برای صورت مربعی

گوشواره حلقه‌ای طلا زرد زنانه جدید زمرد و برلیان مدل: edf1622 نمونه‌ای موفق از گوشواره زمردی حلقه است که دو تراش بسیار ارزشمند و خیره‌کننده از الماس را در کنار طلای زرد و تراش‌های واقعی الماس به نمایش می‌گذارد. رخ ثابت این گوشوار و حالت حلقه مانند آن انتخابی مناسب برای صورت‌هایی با زاویه‌های فک تند و مربعی شکل است و می‌تواند لبخند شمارا بسیار درخشان و عمیق نشان دهد.

گوشواره طلا زرد زنانه زمرد و برلیان - طلا و جواهر زر

زمانی که به‌ظاهر این گوشواره زمرد نگاه می‌کنید، شخصیت زنی مبارز و جنگ‌جو با قدرت‌های شفا و درمانگری را می‌توانید مشاهده کنید که تا حد زیادی برونگراست. همچنین تراش‌های چهاروجهی زمرد در این گوشواره به شما اجازه می‌دهد تا حالتی از اشرافیت و جدیت را به نمایش بگذارید و مناسب استفاده در محیط‌های رسمی و تجاری نیز خواهد بود. در ادامه مقاله راهنمای انتخاب گوشواره مناسب به معرفی گوشواره‌های مناسب موهای کوتاه خواهیم پرداخت.

چه گوشواره‌ای به موی کوتاه میاد؛ انتخاب گوشواره مناسب

برای موی کوتاه چه گوشواره مناسب‌تر است؟ همان‌طور که گفته شد علاوه بر فرم صورت، مدل موها مکمل فرم هندسی چهره‌ی شما هستند و برای بررسی این موضوع از شما می‌خواهم که جلوی آینه ایستاده و کمی از دور و با چشم‌های خمار به چهره‌ی تار و مبهم خود نگاه کنید. هدف این است که سایه‌ای از فرم هندسی صورت و موهای خود به صورت ترکیبی به دست آورید.

به‌طور مثال یک مدل موی مصری می‌تواند با یک صورت کشیده، ترکیبی از فرم هندسی مربعی را ایجاد کند. اما یک مدل موی اصطلاحا پسرانه با چهره‌ای ریزنقش، می‌تواند فرم یک قلب یا مستطیل را ایجاد کند. انتخاب گوشواره مناسب را بر اساس موقعیتی که سعی دارید از آن استفاده کنید در پیش بگیرید. به‌طور مثال اگر قصد دارید گوشواره‌ای برای استفاده‌ی دائمی و روزمره انتخاب کنید، پس به مدل مو و حالت متداول روزمره‌ی خود توجه کنید.

هر چه موهای شما کوتاه‌تر باشد، دست شما برای انتخاب طیف متنوعی از گوشواره‌ها بازتر خواهد بود. با یک مدل موی بسیار کوتاه، حتی یک گل گوش ریز و ظریف نیز شانس خودنمایی و درخشیدن قابل‌توجهی دارد. اگر مدل موی شما به فرم‌های مردانه و کوتاه شبیه است، گوشواره‌های میخی و تک نگین را امتحان کنید. اگر به دنبال گوشواره‌های پرکارتری هستید، نمونه‌هایی از آویزهایی با نگین مربعی یا مستطیلی از سنگ‌های قیمتی را امتحان کنید و رنگ سنگ‌ها را با لباس یا رنگ چشم یا موهای خود ست کنید.

همچنین استفاده از گوشواره‌های کشیده و بلند و آبشاری نیز برای مهمانی‌ها و مجالس یا استفاده‌ی روزمره ایده‌ی بدی برای شما نیست و برای افراد علاقه‌مند به استایل‌های شلوغ می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز نیز جلوه کند. پس به‌عنوان یک جمع‌بندی به شما میگویم که مدل موی کوتاه هر چه کوتاه‌تر باشد، قدرت مانور بیشتری برای اکسسوری و حتی آرایش چهره را به شما می‌دهد و در این مورد، انواع گوشوار میخی را می‌توانید در اولویت قرار دهید. در ادامه مبحث راهنمای انتخاب گوشواره مناسب به بررسی آناتومی صورت‌های گرد و انتخاب گوشواره مناسب برای آن‌ها خواهیم پرداخت.

برای صورت گرد چه گوشواره‌ای مناسب است؟

انتخاب گوشواره مناسب برای صورت گرد، چنانچه چهره‌ی شما کمی بیش‌ازاندازه‌ی ایدئال شما پر و پهن باشد، می‌تواند طیف گسترده‌ای از انواع گوشوار را کنسل کند. صورت گرد معمولاً اجازه‌ی خودنمایی به گوشه‌های فک و چانه را نمی‌دهد و این‌طور افراد اغلب گونه‌های برجسته‌ای نیز دارند.

انتخاب گوشواره مناسب برای صورت گرد

به هر ترتیب هر چه فرم گوشواره‌ای که انتخاب می‌کنید باریک و کشیده‌تر باشد، می‌تواند صورت شمارا کشیده‌تر نیز نشان دهد. صورت گرد را با صورت مربعی اشتباه نگیرید. صورت‌های مربعی معمولاً چانه‌هایی پهن و تقریباً مماس با تیغه‌های فک دارند و برای این دسته از افراد، استفاده از گوشواره‌هایی که در عین کشیده بودن، فرم هندسی دایره یا مربع را نشان می‌دهند مناسب است. یعنی ترکیبی از پهنا و کشش.

بااین‌حال شما متوجه هستید که این فرم‌های هندسی گوشواره پیشنهادی هستند و صرفا به دنبال ایجاد خطای بصری انتخاب می‌شوند. اگر فردی با صورت گرد هستید و به گوشواره‌های پهن و کوتاه علاقه دارید، این لطف را از خود دریغ نکنید. جواهری که استفاده می‌کنید بهتر است در درجه‌ی اول موردپسند خودتان باشد و در شما حس علاقه و ذوق را ایجاد کند.

معرفی یک گوشواره کشیده، مناسب برای صورت‌های گرد

گوشواره بلند طلا و جواهر نگین زبرجد و برلیان مدل edf1602 ایده‌ای فوق‌العاده جالب‌توجه برای صورت‌های کشیده است. سنگ زبرجد سنگی بسیار خودنما و خاص است و می‌تواند چشم‌های بیننده را به‌سرعت جلب گوشواره‌ی کشیده‌ی شما کند.

 گوشواره طلا سفید زنانه - طلا و جواهر زر

این گوشواره تمرکز بر چهره‌ی گرد را کاهش داده و توجه افراد به مسیر گوش‌ها، فک و گردن شما خواهد کرد که مساوی است با دامن زدن به بخش‌های کشیده‌ی صورت. همچنین هاله‌های سنگ زبرجد در اطراف چهره‌ی شما، حالتی از کنجکاوی و جست‌وجوگر بودن را ایجاد می‌کند.

طبع این گوشواره بسیار جوان و شیطنت‌آمیز است و مانند زن جوانی است که سعی دارد خود را در ردیف افراد بسیار اشرافی و دیپلماتیک جای دهد اما برق شیطنت و ماجراجویی و جوان‌گرایی همچنان در چشمان اوست. راهنمای انتخاب گوشواره مناسب شامل استایل شخصی و چالش‌برانگیزترین ایده‌های طراحی لباس نیز خواهد بود.

استفاده از لباس‌های یقه‌بسته، بخصوص در مجالس و مهمانی‌ها، می‌تواند چهره‌ای کاریزماتیک و اسپورت از شما به نمایش بگذارد. اما حقیقتاً بهترین گوشوار برای چنین استایلی چیست؟ در ادامه مقاله راهنمای انتخاب گوشواره مناسب به این موضوع خواهیم پرداخت.

گوشواره مناسب لباس یقه‌بسته چیست؟

لباس‌های یقه‌بسته اجازه می‌دهند تا گوشواره‌ها و فرم صورت شما بیش‌ازپیش به خودنمایی بپردازد. این به معنی یک امتیاز مثبت برای گوشواره‌های ظریف و ساده است. گوشواره‌هایی که حالت گوی درخشانی را چه به‌واسطه‌ی یک‌دانه‌ی مروارید یا سنگ قیمتی یا خوده طلا به نمایش می‌گذارند، معمولاً محبوب‌ترین ایده‌ها برای تکمیل اکسسوری هستند.

بااین‌حال شما می‌توانید نمونه‌های اسپورت و بالونی گوشوار را در اولویت قرار دهید. بلندی گوشوار هنگامی‌که لباسی یقه‌بسته را مورداستفاده قرار می‌دهد به‌طور پیشنهادی بهتر است بلندتر از تیغه‌ی فک شما نباشد.

اگر به تاثیر بصری گوشواره‌های بلند توجه کنید، آن‌ها چشم بیننده را به گردن و یقه معطوف می‌کنند اما زمانی که با یک لباس یقه‌بسته از گوشواره‌های کوتاه و گوی مانند استفاده می‌کند، توجه به فرم صورت و مدل موها جلب خواهد شد. در این حالت، استفاده از گردنبندهای رو لباسی و گوی دار مثل گردنبند مروارید بر روی لباس یقه‌بسته، زیبایی خیره‌کننده‌ای را به نمایش خواهد گذاشت.

یقه خود به‌تنهایی موضوعی تاثیر گذار و پر چالش در استایل شخصی شماست گوشواره‌های بلند و پرسروصدا، صرفا یک کشمکش و هرج‌ومرج بین یقه و اکسسوری گوش را ایجاد می‌کنند. درحالی‌که شما می‌توانید از انواع گوشواره پیرسینگ، میخی، حلقه‌های کوچک و متوسط، cuff earring استفاده کنید. ایرکراف، گوشواره بلوتوثی و کراس، نمونه‌هایی از گوشواره هستند که می‌توانند پوششی بر روی گوش ایجاد کنند.

مانور بصری این گوشواره‌ها بر روی آناتومی گوش است و باوجود پرکار بودن و زرق‌وبرق قابل‌توجه، به‌هیچ‌عنوان به پایین آناتومی گوش آویزان نمی‌شوند. گوشواره‌های کراس از روی سوراخ گوش می‌گذرند و قلابی از آن در بالای گوش قرار می‌گیرد و پایین این قلاب یا عصای ظریف، به درون سوراخ گوش فرو می‌رود.

گوشواره ایرکراف ممکن است در مواردی با آویزهای کوتاهی همراه باشد بااین‌حال مانور اصلی آن در کنار حفره‌ی گوش است و می‌تواند جلوه‌هایی افسانه‌ای و خیال‌انگیز از داستان‌های پریان را به نمایش بگذارد. این قبیل گوشواره‌ها برای استفاده بالباس‌های یقه دار بسیار ایدئال هستند و چهره‌ای کاریزماتیک را از شما به نمایش خواهند گذاشت.

معرفی نمونه‌ای رمانتیک از گوشوار مناسب لباس یقه‌بسته

گوشواره زنانه طلا و جواهر یاقوت کبود، مروارید و الماس تراش برلیان مدل: edf1538 نمونه‌ای از یک گوشوار بسیار رمانتیک با آویز گوی مروارید است که می‌تواند ایده‌ای جالب برای لباس‌های یقه‌بسته، موهای کوتاه و نسبتا کوتاه و صورت‌های کشیده یا قلبی باشد. شما با مشاهده‌ی این گوشواره می‌توانید شخصیتی ظریف، شهودی و جوان را مشاهده کنید.

گوشواره طلا سفید و مروارید و یاقوت - طلا و جواهر زر

زنی از دل دریاها که از قدرت درون‌بینی بالایی برخوردار است و می‌تواند با یک نگاه، بخش‌های زیادی از روح اشخاص را مطالعه کند. تراش‌های یاقوت به‌کاررفته در این گوشواره، با رنگ‌بندی چاکرای چشم سوم همپوشانی دارد و می‌تواند هاله‌هایی کاریزماتیک و مجذوب‌کننده را در اطراف چهره‌ی شما به نمایش بگذارد. شما می‌توانید در هنگام سفارش این محصول، بنا به سلیقه‌ی خود در مورد تغییر یاقوت کبود و جایگزین سازی تراش‌هایی از زبرجد یا یاقوت سرخ یا هر سنگ قیمتی دیگری اقدام کنید.

جمع‌بندی

در مقاله راهنمای انتخاب گوشواره مناسب تلاش شد تا شیوه‌ی انتخاب گوشواره مناسببر اساس پارامترهای استایل شخصی و فرم آناتومی چهره در اختیار شما قرار بگیرد. این مبحث تا حد زیادی متفاوت با نحوه‌ی خرید و انتخاب گوشواره در دنیای جواهرسازی است. در اینجا چالش ما نحوه‌ی هماهنگ کردن یک گوشوار با چهره و استایل شخصی است و شخصیت استفاده‌کننده از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

خرید گوشواره مروارید و طلا - طلا و جواهر زر

به‌عنوان یک توصیه‌ی سرراست، از شما می‌خواهم که پیش از انتخاب گوشوار، تعیین کنید که گوشوار بنا است سبب درخشش شما در چه موقعیت و چه جمعی شود. استفاده‌ی روزمره از یک گوشوار، یعنی اینکه شما به گوشواری متناسب با فرم صورت عادی و مدل موی رایج خود نیازمندید.

همچنین چنین گوشواره‌هایی معمولاً ساده و سبک هستند و نباید مزاحمتی برای فعالیت روزمره‌ی شما ایجاد کنند. اما انتخاب گوشوار برای درخشیدن با یک لباس خاص، مدل موی خاص و در مجلس خاص، سوال ها و تصمیم‌گیری‌های دشوارتری را پیش روی شما قرار خواهد داد.

ما در فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر، نمونه‌های بسیار متنوع و کم‌نظیری از انواع گوشواره و جواهرات را گردآورده‌ایم که همگی هنر دست ماهرترین جواهرسازان سراسر دنیا هستند. جواهراتی با سنگ‌های قیمتی اصل و شناسنامه‌دار که علاوه بر درخشش شما می‌توانند زمینه‌ی یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت را فراهم کنند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷:۲۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد