برند کارتیه، معرفی نبوغ آمیزترین برند لوکس طلا و جواهر | زر

برند کارتیه، معرفی نبوغ آمیزترین برند لوکس طلا و جواهر | زر
برند کارتیه یا کارتیر از کجا آمده است؟ در کشور ما، زمانی که اسم کارتیه به گوش می‌رسد، به‌سرعت یاد زنجیرهای خوش‌فرم و براقی می‌افتیم که در طراحی گردنبند، دستبند و انگشتر و حتی گوشوار تبدیل به ایده‌ای محبوب و پرفروش شده‌اند. چه کسی فکرش را می‌کرد که فرم‌های زنجیری بتوانند این‌قدر جذاب و مدرن جلوه کرده و به‌عنوان جواهرات کودکانه و زنانه نیز مورداستفاده قرار بگیرند؟

برند کارتیه یا کارتیر از کجا آمده است؟ در کشور ما، زمانی که اسم کارتیه به گوش می‌رسد، به‌سرعت یاد زنجیرهای خوش‌فرم و براقی می‌افتیم که در طراحی گردنبند، دستبند و انگشتر و حتی گوشوار تبدیل به ایده‌ای محبوب و پرفروش شده‌اند. چه کسی فکرش را می‌کرد که فرم‌های زنجیری بتوانند این‌قدر جذاب و مدرن جلوه کرده و به‌عنوان جواهرات کودکانه و زنانه نیز مورداستفاده قرار بگیرند؟

برند کارتیه، معرفی نبوغ آمیزترین برند لوکس طلا و جواهر - طلا و جواهر زر

اما حقیقت این است که کارتیه زمخت‌ترین عناصر دنیای ماشینی را صیقل بخشید و در کارگاه‌های اسرارآمیز خود، تبدیل به فرمی محبوب برای عموم مردم کرد. جالب است بدانید که ایده‌های کارتیه بسیار فراتر از زنجیرهای رایج است و در ادامه قصد داریم با نبوغ‌آمیزترین ایده‌های این شرکت در طول زمان یا به عبارتی داستان برند کارتیه آشنا شویم.

کارتیه پیرمرد نوگرای دنیای مد است؛ تاریخچه‌ی برند کارتیر

هرچند ایده‌های شرکت کارتیه به‌عنوان ایده‌های نوگرا و خاص شناخته‌شده‌اند و دهن‌کجی زیادی به نمونه‌های رایج حتی ده سال پیش دنیای جواهرات دارند اما حقیقت این است که قدمت برند کارتیه یا کارتیر به چیزی حدود ۱۷۰ سال می‌رسد.

خالق برند کارتیه - طلا و جواهر زر

این برند به دست لوئیس فرانسوا کارتیه متولد شد. اسم ایشان به‌طور مختصر لویی کارتیه است و فردی با چشم‌های نافذ و کاریزماتیک و استایل بسیار شیک بود و عجیب نیست که در مورد تولیدات خود نیز تا این حد ریزنگر و وسواس گونه و البته زیرکانه عمل کرد. خالقین چنین ایده‌هایی قطعا شخصیت جذابی داشته و می‌توان نقاط عطف و نبوغ به‌کاررفته در جریان قدرت گرفتن برند را در شخصیت آن‌ها نیز مشاهده کرد.

هدف برند کارتیه، تولید چیزی نو و منحصربه‌فرد بود و نه لزوما تولید انبوه

اگر به تاریخچه‌ی جواهرات برند کارتیه نگاهی بیندازیم به‌سادگی می‌توان متوجه شد که کارتیه به دنبال لزوما تولید انبوه و راضی نگه‌داشتن سلیقه‌ی عمومی نبوده است. کارتیه به دنبال تولید هر نوع جواهری نرفت و سفارشات خود را از سخت‌پسندترین افراد سرشناس دریافت کرد.

طلا و جواهرات کارتیه - سایت زر

تلاش برای انتخاب بهترین و منحصربه‌فردترین مواد اولیه و همچنین جذب سفارشات خاص تنها مربوط به دوران مدیریت لویی کارتیه نبود و پس از واگذاری این کسب‌وکار به فرزندان کارتیه، آن‌ها حتی بیشتر از گذشته ماجراجویی‌های خود را گسترش داده و نقاط عطف کم‌نظیری را در کارنامه‌ی برند کارتیه ایجاد کردند. جالب است بدانید که در حدود سال ۱۹۰۰ بود که فرزند لویی کارتیه به لندن سفر کرد، با این هدف که بتواند بخشی از بهترین مرواریدهای خلیج‌فارس که در این شهر تجارت می‌شدند را خریداری کند.

برند کارتیه در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟

ساعت طلا و جواهر کارتیه

جواهرات، لزوما تنها دست‌ساخته‌های هنری کارتیه نیستند. کارتیه علاوه بر جواهرات، ساخت ادکلن و ساعت را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. ساعت‌های کارتیه فرم بصری خاص خود را داشتند و به علت کاربرد سنگ‌های قیمتی زیبا در بافت خود هنوز هم از محبوب‌ترین ساعت‌های لوکس دنیا محسوب می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین این ساعت‌ها، ساعت تانک نام دارد که در فرم هندسی مستطیلی تولیدشده و بسیاری از عناصر بصری خود را از ظاهر تانک‌های واقعی وام گرفته است. بار دیگری پدیده‌ای زمخت و خشن به دست کارتیه تبدیل به محصولی لوکس و تجملی شد و تحسین بسیاری را تا به امروز از طرف افراد علاقه‌مند به دنیای مد و جواهرات برانگیخته است.

پلنگ‌های محبوب کارتیه از کجا پیدا شدند؟

برندهای ساخت جواهرات معمولاً یک نماد یا فرم خاص را به‌عنوان امضای اصلی خود در نظر می‌گیرند. بااین‌حال جواهرات برند کارتیه در این مورد انعطاف‌پذیر بوده و ما ایده‌ها یا امضاهای متنوعی را درون آن مشاهده می‌کنیم. یکی از این ایده‌ها، تصویر انتزاعی پلنگ در طراحی محصولات این شرکت است. ژان توسن یکی از افراد بسیار تاثیر گذار در برند کارتیه بود که علاقه‌ی زیادی به پلنگ داشت.

برند کاریته - زیورآلات طرح ببر و پلنگ - طلا و جواهر زر

سنجاق‌سینه‌ای که با تراش‌های یاقوت کلود و طلای سفید توسط این برند ساخته شد، سرفصلی برای ساخت جذاب‌ترین جواهرات پلنگی شرکت کارتیه بود. نمونه‌های دستبند پلنگ کارتیه حقیقتاً نفیس و کم‌نظیر هستند و حتی در جریان ساخت نمونه‌های فیک و تقلبی آن‌ها نیز لازم است هوش و مهارت خاصی را به کاربرد.

پس باید متوجه شده باشید که چرا برندهای خاص برای قدرتمندتر جلوه دادن خود به دنبال خلق ایده‌های تک و منحصربه‌فرد با ویژگی‌های دور از انتظار هستند. در ادامه قصد داریم یکی از زیرکانه‌ترین ایده‌های کارتیه را مطالعه کنیم که به‌هیچ‌عنوان در طیف جواهرات ارزان‌قیمت و رایج قرار نمی‌گیرند.

جواهرات توتی فروتی کارتیه چه مزیتی را برای این شرکت به ارمغان آوردند؟

اصطلاح توتی فروتی کلمه‌ای بسیار جذاب و خوشمزه است که دانه‌های درخشان و رنگارنگ میوه را یادآور می‌شود. این فرم یا استایل بصری می‌تواند در موقعیت‌های مختلفی ظاهرشده و جلوه‌های رنگی زیبایی را ایجاد کند. در دنیای جواهرات نیز این ایده به شکل‌های مختلفی متجلی شده اما گران‌قیمت‌ترین و اشرافی‌ترین ایده از سمت کارتیه ابداع شد.

طلا و جواهرات توتی فروتی کارتیه

برند جواهر کارتیه در طراحی جواهرات توتی فروتی خود، لزوما تعدادی کریستال رنگی و درخشان را در کنار یکدیگر قرار نداد. شما به‌راحتی می‌توانید انواعی از جواهرات با سنگ‌های ریزودرشت و متراکم رنگارنگ را مشاهده کنید که ممکن است با کلماتی مثل مولتی کالر توصیف می‌شوند. جواهرات مولتی کالر در کنار توتی فروتی‌های کارتیه فرم‌های بسیار خامی به لحاظ بصری محسوب می‌شوند.

نمونه‌ای از جواهرات برند کارتیه، با تراش‌های خاص روی سطح یاقوت و زمرد

برند کارتیه به سراغ سنگ‌های جواهر قیمتی رفت. در دنیای جواهرات، 4 سنگ وجود دارد که به‌عنوان سنگ‌های قیمتی شناخته‌شده‌اند و بسیاری از صاحب نظرین عقیده دارند که هر سنگی به‌جز این 4 سنگ، به‌عنوان سنگ‌های نیمه قیمتی محسوب می‌شوند.

جواهرات توتی فروتی کارتیه

این 4 سنگ عبارت‌اند از الماس، زمرد، یاقوت سرخ و یاقوت کبود. اما فارغ از بحث قیمتی بودن، وجه شاخص این 4 سنگ نسبت به دیگر سنگ‌های قیمتی، افسانه‌ای است که پشت این سنگ‌ها وجود دارد و اجازه می‌دهد که اشراف، با ارزشی بسیار کمیاب و شخصی‌سازی‌شده، کلکسیون‌های خاص خود را شکل دهند. زمرد و الماس و یاقوت از گذشته‌های دور، در طراحی اکسسوری اشراف و عناصر درباری به کار گرفته می‌شدند. به‌علاوه پیشینه‌ی فلسفه‌بافی در مورد ارزش و انرژی درونی آن‌ها نیز بسیار زیاد است.

برند کارتیه جواهرات توتی فروتی خود را اغلب به کمک این 4 سنگ خلق کرده است. جامعه‌ی هدف هم افراد بسیار ثروتمند بوده‌اند. نمونه‌های بسیاری از جواهرات توتی فروتی کارتیه بسیار محدود هستند و کلکسیونرهای حرفه‌ای به دنبال تهیه‌ی آن‌ها بوده و هستند. تمام عناصر و ویژگی‌های ظاهری جواهرات توتی فروتی متفاوت با جواهرات رایج و عمومی کارتیه هستند که برعکس فرم کلاسیک توتی فروتی ها، به کمک عناصر دنیای ماشینی طراحی‌شده‌اند.

تراش‌های زمرد و یاقوت در جواهرات توتی فروتی کارتیه، با فرم بسیار کلاسیکی شکل داده می‌شوند که یادآور تصاویر انتزاعی طبیعت در نگاره‌های هندی هستند. پالت رنگ این جواهرات برند کارتیه نیز ما را به دنیای باغ‌های کلاسیک شرقی پرتاب می‌کند و به‌هیچ‌عنوان حس مدرن و ماشینی بودن را تداعی نمی‌کند.

کارتیه برندی بسیار موفق است و جواهرات توتی فروتی، موفق‌ترین ایده‌ی این شرکت است که ثروتی بسیار عظیم را برای آن فراهم آورده است. هرچند این جواهرات در لایه‌های خاصی از جامعه مورد خریدوفروش قرار می‌گیرند و به‌هیچ‌عنوان جواهرات انبوه و عمومیت‌یافته‌ای نیستند.

تمرکز بالای کارتیه بر خاندان‌های سلطنتی در جهان

با آنچه پیش‌ازاین گفته شد، قطعا متوجه شده‌اید که کارتیه چگونه تمرکز خود را متوجه طبقه‌ی اشراف کرده است. در دنیای ماشینی و مدرن ما، پادشاهان هنوز حضورداشته و در مراسمات و مناسبات خاص خود، از تاج‌ها و جواهرات خاص استفاده می‌کنند. اما این تاج‌ها و جواهرات را چه کسی می‌سازد؟

عکس گردنبند طلا و جواهر کارتیه - طلا و جواهر زر

کارتیه یکی از برندهایی است که برای دریافت چنین سفارش‌هایی رقابت می‌کرد. تاکنون برآورد شده است که کارتیه تاکنون برای 19 خاندان در سراسر دنیا، به طراحی و تولید تاج پرداخته است و این موضوع فارغ از جواهرات لوکس و اشرافی خاصی است که توسط این شرکت و به‌طور اختصاصی برای خاندان‌های سلطنتی ساخته‌شده است.

برند کارتیر برای کدام کشور است؟

کارتیر در پاریس متولد شد و فرهنگ و چرخه‌ی اقتصادی این شهر، در شکل‌گیری سیاست‌ها و سازوکار کارتیه بی تاثیر نبود. پاریس در حال حاضر نیز پرجمعیت‌ترین شهر فرانسه محسوب می‌شود و علاوه بر داشتن یک چرخه‌ی اقتصادی قدرتمند، پوشش‌دهنده‌ی مهم‌ترین اتفاقات مربوط به حوزه‌ی دیپلماسی، مد و هنر اروپا است. رد پای این شهر را می‌توان در داستان‌های مربوط به طبقه‌ی اشراف و افراد تاثیر گذار تاریخ به کرار مشاهده کرد.

گردنبند طلا و زمرد برند کارتیر - زر

اهمیت شعار لویی کارتیه در دنیای مد

شعار شرکت کارتیه این است: هرگز تقلید نکن، همیشه به دنبال نوآوری باشید. یا به عبارتی هرگز به تقلید کردن راضی نشوید و به‌عنوان یک فرد آوانگارد دست به خلق بزنید. دنیای کارتیه تعیین‌کننده‌ی بسیاری از ایده‌های لوکس و شیک بودن است و در این زمینه، استانداردهای ارزشمندی را به دنیای جواهرات تقدیم کرد.

از ایده‌ای ساده که احتمالاً تاکنون بارها با آن روبه‌رو شده‌اید برای توصیف این مهم استفاده می‌کنم. زنجیرهای خاص کارتیه در انواع دستبند و گردنبند، فرم خالصی از طلا را می‌توانند به نمایش بگذارند. آن‌ها حتی در نمونه‌های فاقد نگین، از فرم بصری خیره‌کننده‌ای برخوردار هستند.

عکس دستبند طلای کارتیه - زر

به نظر شما چرا زیبایی در دنیای ما این اندازه قابلیت ایجاد ارزش اقتصادی را دارد؟ به‌این‌علت که زیبایی مصرف نشدنی است. دارایی‌های مصرف شدنی قادر به ایجاد ارزش طولانی‌مدت نیستند. آن‌ها اغلب از سر اجبار مورداستفاده قرار می‌گیرند و حتی تولید آن‌ها نیز حالتی اجبارگونه دارد چراکه زندگی روزمره‌ی ما با آن گره‌خورده است.

اما برند کارتیه به دنبال خلق زیبایی است. زیبایی درنتیجه‌ی کار فکری تولید می‌شود و نوعی ارزش معنوی را به تصویر می‌کشد که در ارزش مادی خود گره‌خورده است. چنین پشتوانه‌ای برای یک ایده‌ی زیبایی شناسانه، مساوی است با یک سلسله داستان دنباله‌دار و خیره‌کننده که برند کارتیه را تبدیل به یک افسانه‌ی اقتصادی و ارزش‌آفرین کرده است.

زیبایی درصورتی‌که به‌صورت خردمندانه و زیرکانه به کار گرفته شود قادر است ارزش و اعتبار را در فرهنگ و ملل مختلف ایجاد کند. ترکیب طلا و جواهرات کمیاب با فرم‌های زیبایی شناسانه، رسالت دشواری است که طراحان به دوش می‌کشند تا بتوانند در دنیای پر نوسان امروز، به ارزشی پایدارتر و چرخه‌ی سوددهی دنباله‌دار دست پیدا کنند.

شعار کارتیه حقیقتاً زیرکانه انتخاب شده است و استفاده از این ایده بی بروبرگشت می‌تواند به موفقیت منجر شود. هرگز به ایده‌های تکراری و کسل‌کننده و بازتولید آن‌ها راضی نشوید. ایده‌های نو و فرم‌های زیبایی شناسانه‌ی جدید در هر زمینه‌ای باعث شروع افسانه‌ی شخصی شما خواهند شد.

چرا دستبند طلا برند کارتیه طرح لاو این‌قدر معروف شد؟

 دستبند طلا برند کارتیه طرح لاو - زر

استفاده از پیچ‌گوشتی در کنار یک کالای لوکس و قیمتی چیزی بود که قبل از نوآوری برند کارتیه ممکن بود حتی در خواب‌های خود نیز مشاهده نکنیم. اما کارتیه این کار را کرد و این دستبندها در کشور ما نیز محبوبیت ویژه‌ای پیداکرده‌اند.

دستبندهای النگویی طرح کارتیه با طلای خالص یا گاها با تراش‌های ظریفی از الماس تولید و به فروش می‌رسند و در کنار این دستبندهای النگویی، یک پیچ‌گوشتی ظریف و مخصوص نیز اغلب قرارگرفته است که در فرآیند باز و بسته کردن دستبند النگویی کاربرد دارد.

عکس دستبند طلا برند کارتیه طرح لاو - سایت زر

به‌جز دستبند النگویی طرح لاو، دستبندهای پلاک دار و بدون پلاک کارتیه نیز به‌سرعت محبوبیت پیدا کردند. طراحی این دستبندها اجازه می‌دهند تا سطوح صیقل‌خورده‌ی طلا در حداکثر پتانسیل، به خودنمایی بپردازند. حتی نمونه‌های سبک زنجیر کارتیه همگامی که دوردست قرار می‌گیرند، درخششی خیره‌کننده را به دنبال دارند درحالی‌که طراحی آن‌ها بسیار مینی مال و به‌دوراز فرم‌های پی پیچ‌وتاب کلاسیک به نظر می‌رسد.

دستبند و دستبندهای النگویی کارتیه همچنین قادر هستند تا به‌سرعت با استایل‌های مدرن و اسپورت به هماهنگی برسند و تفاوتی ندارد که در چه بازه‌ی سنی یا جنسیتی خاصی قرارگرفته‌اید، این دستبندها همیشه انتخابی موفق هستند و می‌توانند به‌راحتی در محیط‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرند.

جمع‌بندی در مورد برند کارتیه

عکس انگشتر طرح ببر کارتیه - زر

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات مفید و جامعی در مورد برند کارتیه و ایده‌های ساخت ذهن هنرمندان این شرکت در اختیار شما قرار بگیرد. این ایده‌های زیبایی شناسانه بخش مهمی از فرهنگ و تراکنش‌های احساسی و اقتصادی سیاره‌ی ما را شکل داده و داستان دنباله‌داری از هنر، خلاقیت و آینده‌نگری را می‌تواند به همراه داشته باشد.

برخی هنرمندان صاحب نبوغی تحسین‌برانگیز هستند و فراموش نکنید که مواد اولیه‌ی جواهرات کارتیر، در اختیار بسیاری از جواهرسازان سراسر جهان نیز بوده است، اما تنها برند کارتیهتوانست آن‌ها را به شکلی نوآورانه و جالب‌توجه، وارد یک چرخه‌ی اقتصادی کند و افسانه‌ی خود را شکل دهد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد