خواص سنگ جاسپر: معرفی و شناخت انواع مختلف سنگ جاسپر

خواص سنگ جاسپر: معرفی و شناخت انواع مختلف سنگ جاسپر
خواص سنگ جاسپر را در این مقاله قصد داریم بشناسیم و برای دانستن آن باید بدانیم سنگ جاسپر چیست؟ انواع جاسپر کدام است؟ چگونه می توان سنگ جاسپر را تشخیص داد؟ قیمت این سنگ و همین طور خواص سنگ جاسپر برای متولدین این ماه چیست؟

تقریبا همزمان با قبولی در دانشگاه در یک جواهر فروشی مشغول به کار شدم. برای من که عاشق جواهرات رنگی و درخشان بودم این شغل بیش از اندازه رویایی و کامل به نظر می‌رسید. یک روز که با صاحب جواهر فروشی مشغول صحبت از جواهرات مختلف بودیم یک مشتری وارد مغازه شد. او قصد داشت یک آویز گردنبند با سنگ جواهر جاسپر سفارش دهد. برای من که تا آن روز فقط از الماس، یاقوت، زمرد، عقیق، فیروزه وشنیده بودم، شنیدن نام سنگ جاسپر بیش از اندازه عجیب به نظر می‌رسید.

خواص سنگ جاسپر

مشتری و صاحب جواهرفروشی مدت زمان زیادی راجع به خواص سنگ جاسپر و زیبایی‌های آن صحبت کردند اما من که هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشتم ترجیح دادم سکوت کرده و به حرف‌های آن‌ها گوش کنم. دقیقا خاطرم هست که آن روز وقتی به خانه برگشتم تشنه جمع آوری اطلاعات در مورد آن سنگ نا آشنا و خواص بی‌نظیری که در موردش شنیدم بودم. به همین دلیل هم شروع به جستجو در میان مقالات کردم و هرچه بیشتر خواندم از سنگ جاسپر و خواص آن بیشتر خوشم آمد. امروز قصد دارم همه اطلاعاتم در مورد این سنگ را در اختیار علاقمندان به جواهرات بگذارم، اطمینان دارم از این همه خواص سنگ جاسپر متحیر خواهید شد. همراه من باشید.

سنگ جاسپر چیست

سنگ جاسپر یا سنگ خالدار، نوعی سنگ سیلیس، کوارتز یا معدنی است که دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها شامل خاکستری، آبی، سفید، بنفش، قرمز، نارنجی و زرد می‌شود. نام این سنگ از واژه لاتین «iaspidem» یا فرانسوی «jaspre» به معنای خالدار گرفته شده است. این خال‌ها یا لکه‌ها در اثر وجود مواد معدنی، خاکستر یا رسوبات آن‌ها در ساختار بلور یجاد می‌شود.

سنگ جاسپر چیست

سنگ جاسپر از جمله سنگ‌هایی است که فراوانی بسیاری داشته و تقریبا در سراسر دنیا یافت می‌شود اما بیشترین نمونه‌های این سنگ از هند یا استرالیا در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مورد خواص سنگ جاسپر باورها و عقاید قدیمی بسیاری وجود دارد از جمله این که سنگ جاسپر حامل انرژی یا ارتعاشی از صلح و آرامش است. همچنین شنیده می‌شود رنگ غلیظ و پر رنگ این سنگ باعث احساس خوش بینی و رهایی از استرس در صاحبش می‌شود.

خواص سنگ جاسپر چیست؟

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم خواص متافیزیکی سنگ جاسپر بسیار زیاد و جالب توجه است. فرکانس این سنگ ثابت است و از گذشته‌های دور تا به امروز از این سنگ برای ایجاد ثبات و آرامش استفاده می‌شود. بر طبق انجیل، جاسپر هدیه مستقیمی از سوی خدا بوده و اولین سنگ بنای اور شلیم می‌باشد. در فرهنگ عبری و یهودی به این سنگ Yashpheh گفته میشد و جاسپر یکی از دوازده سنگ مقدسی بود که خاخام‌ها روی سینه بند ملیله دوزی شده خود می‌گذاشتند.

خواص سنگ جاسپر چیست

سنگ جاسپر باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود و به صاحبش این قدرت را می‌بخشد که با ترس‌های غیر منطقی خود روبه رو شده و آن‌ها را برطرف نماید. احساس کامل بودن و آرامش درونی از دیگر خواص سنگ جاسپر است که مورد توجه قرار دارد.

بسیاری از دارندگان این سنگ اذعان کرده‌اند که به همراه داشتن جاسپر باعث می‌شود ترس از آینده نداشته باشند و نگرانی‌های بی‌مورد از ذهن آن‌ها دور شده و آرامش خاصی را در درون خود احساس می‌کنند.

از سنگ جاسپر برای پاکسازی روح استفاده می‌شود و این سنگ محافظ قدرتمندی در برابر احساسات، انرژی‌ها و روحیات منفی است.

قدرت شفابخشی جاسپر را دست کم نگیرید

برای کسانی که خیال‌پردازی‌های زیادی دارند و این رویاپردازی‌ها مشکل ساز شده است، به همراه داشتن جاسپر به معنای ایجاد تعادل در افکار است. استفاده از جاسپر برای کسانی که مایل به دسترسی به پیام‌های معنوی راهنما ها، فرشتگان و سایر قدرت‌ها هستند یک گزینه ایده آل به شمار می‌رود.

خواص سنگ جاسپر

جاسپر قدرت ادراک افراد را افزایش می‌دهد و همین خاصیت سنگ جاسپر است که کمک می‌کند زیبایی‌های درونی خود را کشف کرده و شخصیت دیگر افراد را بهتر درک کنید.

با سنگ جاسپر به مقابله با دردهای فیزیکی بروید

از دیگر خواص سنگ جاسپر مقابله با شرایط ناگوار جسمی و دردهای فیزیکی است. عقاید قدیمی در مورد سنگ جاسپر می‌گویند که این سنگ دارویی برای بافت‌های اندام‌های داخلی، به ویژه کبد، کلیه ها، طحال و مثانه و ترمیم کننده زخم‌ها و التهابات این اندام‌ها است.

جاسپر بدن را در جذب مواد معدنی مورد نیاز از جمله آهن و منگنز یاری می‌کند و به همین دلیل برای از بین بردن دردهای شکمی و معده و یا تسکین علائم نقرس و گوارش کمک کننده است.

ثروت افسانه‌ای می‌خواهید سنگ جاسپر بخرید!

در افسانه‌ها آمده است که بهترین طلسم و جادو برای جذب ثروت بیشتر در زندگی همراه داشتن سنگ جاسپر است. سنگ جاسپر با افزایش بینش و ادراک کمک می‌کند تا تصمیمات اقصادی بهتری بگیرید. در واقع جاسپر یک سنگ عالی برای ترویج تفکر خلاق است. از آنجا که ارتعاش مورد نیاز برای تمرکز را حمل می‌کند، در تصمیم گیری‌های مهم بسیار کارساز خواهد بود.

خواص سنگ جاسپر

یک عشق اغواگر را با جاسپر تجربه کنید

سنگ جاسپر عواطف دارنده‌اش را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. از طرفی با افزایش قدرت درک و کمک به کشف زیبایی‌های درونی به دارنده‌اش این امکان را می‌دهد که رابطه عمیق‌تری را تجربه کند. در واقع از مهمترین خواص سنگ جاسپر کمک به ایجاد تعادل روحی، جسمی و احساسی در افراد است. جاسپر به کاهش احساس ناآرامی و نارضایتی کمک می‌کند و ارتعاشات ثبات، امنیت و رضایت را جایگزین آن‌ها می‌کند.

ارتباط جاسپر با چاکراهای بدن ثابت شده است

سنگ جاسپر به دلیل تنوع بالای رنگی که دارد یکی از بهترین سنگ‌ها در ارتباط با چاکراهای بدن است؛ چراکه می‌تواند هر یک از چاکراها را متعادل، فعال و پاکسازی کرده و اجازه می‌دهد انرژی آزادانه از قاعده ستون فقرات به سمت تاج سرازیر شود. بهتر است هنگام کار روی چاکراه‌ها از سنگ‌های جاسپر با رنگ‌های مختلف استفاده کنید البته می‌توان از یک سنگ ثابت نیز استفاده کرد.

خواص سنگ جاسپر قرمز چیست؟

سنگ جاسپر قرمز را برای کسانی که احساس خمودگی، کسالت و نگرانی بیش از اندازه‌ای دارند توصیه می‌کنند. این سنگ به واسطه انرژی بالایی که دارد می‌تواند احساسات و انرژی‌های منفی را دور کرده و نشاط و احساس شکرگزاری را جایگزین آن نماید.

خواص سنگ جاسپر سبز در یک نگاه

جاسپر سبز را آرامش بخش می‌دانند. استفاده از این سنگ برای افرادی که نمی‌توانند جلوی افکار منفی خود را بگیرند بسیار کاربردی است. این سنگ با پاکسازی‌های روحی تعادل را در روان و افکار دارنده‌اش برقرار می‌سازد.

انواع سنگ جاسپر را بشناسید

سنگ جاسپر به دلیل شکل ساختاری که دارد شامل انواع مختلفی است. متداول‌ترین گونه‌های ارزشمند سنگ جاسپر عبارتند از: عقیق جاسپر، باسانیت، جاسپر گل شقایقی، جاسپر بیگس، جاسپر برشچی، جاسپر پلنگی، جَسپیلیت، ماریام جاسپر، جاسپر جنگل بارانی، جاسپر موکائید، جاسپر ماداگاسکار، و ریبون جاسپر. مهمترین نکته‌ای که در مورد انواع سنگ جاسپر باید به آن اشاره کرد این است که این سنگ‌ها از نظر شکل ظاهری و رنگ ساختارهای کریستالی با هم تفاوت دارند اما این تفاوت باعث تأثیرگذاری روی خواص سنگ جاسپر نمی‌شود و همه سنگ‌های جاسپر با هر رنگ و شکل ظاهری از خواص بی‌نظیر این سنگ معدنی برخوردار هستند.

انواع سنگ جاسپر

از نظر فراوانی سنگ جاسپر قرمز بیشترین فراوانی را در میان انواع دیگر دارد. همچنین سنگ جاسپر زرد بعد از قرمز از جمله فراوان‌ترین انواع جاسپر به شمار می‌رود. سنگ جاسپر سبز از نظر ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز است اما نسبت به رنگ‌های دیگر فراوانی کمتری دارد.

تشخیص و شارژ کردن سنگ جاسپر چگونه است؟

برای این که از خواص سنگ جاسپر برخوردار باشید باید اطمینان حاصل کنید که یک سنگ اصل در اختیار دارید. تشخیص سنگ جاسپر به کمک شناخت دقیق خواص فیزیکی و شیمیایی و شکل ساختار کریستال‌های آن صورت می‌گیرد. بنابراین برای تشخیص سنگ جاسپر اصل باید به یک جواهرشناس مراجعه کنید و این کار با استفاده از دستگاه‌هایی چون میکروسکوپ‌های قوی انجام می‌گیرد. معمولا جاسپر را از سختی بالای سنگ و نداشتن کلیواژ نیز شناسایی می‌کنند.

تشخیص و شارژ کردن سنگ جاسپر

برای تمیز کردن سنگ جاسپر می‌توانید از شوینده‌های ملایم و آب گرم استفاده کنید. برای شارژ کردن آن نیز باید از طریق مدیتیشن و ایجاد ماندالا با کریستال‌های دیگر این کار را انجام دهید.

قیمت سنگ جاسپر چقدر است؟

عوامل مختلفی در قیمت‌گذاری سنگ جاسپر تأثیرگذار هستند که از آن جمله می‌توان به نوع جاسپر، درخشندگی و شفافیت کریستال ها، شکل و برش، بهینه بودن سنگ و رنگ آن اشاره کرد.

سنگ جاسپر برای چه ماهی است؟

سنگ جاسپر را سنگ ماه تولد متولدین آبان می‌دانند. البته این سنگ برای متولدین تیرماه نیز با خواص خارق العاده‌ای همراه است.

سنگ جاسپر برای چه ماهی است؟

البته متولدین همه ماه‌ها می‌توانند از خواص سنگ جاسپر بهره‌مند باشند اما افرادی که سنگ جاسپر، سنگ ماه تولد آن‌ها است مطمئنا بهره مندی بیشتری از این خواص جادویی خواهند داشت.

جمع‌بندی درباره خواص سنگ جاسپر

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم سنگ جاسپر از جمله سنگ‌های زیبا و کریستالی معدنی است که دارای اشکال و انواع مختلفی از نظر فیزیکی و طیف رنگی است. ما در این مقاله به همه نکات پیرامون این سنگ از جمله خواص سنگ جاسپر و ویژگی‌های آن پرداختیم.

سوالات متداول:

خواص سنگ جاسپر چیست؟
S ChevronDown 18 N

سنگ جاسپر باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود و به صاحبش این قدرت را می‌بخشد که با ترس‌های غیر منطقی خود روبه رو شده و آن‌ها را برطرف نماید. احساس کامل بودن و آرامش درونی از دیگر خواص سنگ جاسپر است که مورد توجه قرار دارد.

خواص سنگ جاسپر قرمز چیست؟
S ChevronDown 18 N

سنگ جاسپر قرمز را برای کسانی که احساس خمودگی، کسالت و نگرانی بیش از اندازه‌ای دارند توصیه می‌کنند. این سنگ به واسطه انرژی بالایی که دارد می‌تواند احساسات و انرژی‌های منفی را دور کرده و نشاط و احساس شکرگزاری را جایگزین آن نماید.

سنگ جاسپر برای چه ماهی است؟
S ChevronDown 18 N

سنگ جاسپر را سنگ ماه تولد متولدین آبان می‌دانند. البته این سنگ برای متولدین تیرماه نیز با خواص خارق العاده‌ای همراه است.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۰:۲۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد