ساموئل نیوهاوس پسر، امپراتوری رسانه‌اي با خرید مخفیانه روزنامه‌ها

ساموئل نیوهاوس پسر، امپراتوری رسانه‌اي با خرید مخفیانه روزنامه‌ها
ساموئل نیوهاوس پسر، ريیس و مدیرعامل شرکت انتشارات ادونس است که با ثروت 5/4میلیارد دلار، از سوی مجله فوربز در جایگاه صدوهفتاد و ششم ثروتمندان دنیا در سال 2010 قرار گرفته است.
ساموئل نیوهاوس پسر، ريیس و مدیرعامل شرکت انتشارات ادونس است که با ثروت 5/4میلیارد دلار، از سوی مجله فوربز در جایگاه صدوهفتاد و ششم ثروتمندان دنیا در سال 2010 قرار گرفته است.
پدر او، ساموئل نیوهاوس پدر انتشارات ادونس را از سال 1922 پایه گذاری کرد.
ساموئل ایروینگ نیوهاوس پسر در هشتم نوامبر سال 1927 در نیویورک آمریکا متولد شد. وی به مدرسه هوریس مان در نیویورک سیتی رفت و تنها تا مقطع دیپلم تحصیلات خود را ادامه داد. پدر او، ساموئل نیوهاس پدر،‌  موسس شرکت انتشارات ادونس بود. ساموئل ایروینگ نیوهاوس پدر در 24 مه ‌سال 1895 در جنوب شرقی نیویورک متولد شد. نام اصلی او سولومون نئوهائوس بود.
وی یک امپراتوری مولتی میلیون دلاری در صنعت روزنامه، مجله و رادیو و تلویزیون شکل داد. نیوهاوس پدر در بایون در نیوجرسی بزرگ شد. او بزرگترین فرزند خانواده
10 نفره بود. خانواده آنها مهاجرانی روسی بودند که به آمریکا آمده بودند. پدر ساموئل ورشکسته شده بود و به همین دلیل ساموئل مجبور شد در سن 13 سالگی مدرسه را رها کرده و نان‌آور خانواده شود. وی به زودی درگیر کار تقویت روزنامه تایمز بایون که با مشکل مواجه بود، شد. درس‌هایی که او از این دوره گرفت بعدها بسیار در کسب و کارش
به کمک او آمد.
مساله اصلی افزایش درآمد شرکت با دریافت تبلیغات از طریق مهارت‌های فروش تهاجمی، شيوه‌هاي جذاب تبلیغات و انواع تخفیفات بود. او با استفاده از تحویل خانه به خانه روزنامه و افزودن ویژگی‌هایی چون کمیک‌ها و داستان‌های جالب محلی در روزنامه، وفاداری خوانندگان روزنامه را تقویت کرد.
نیوهاوس پدر تنها یک روزنامه چاپ مي‌کرد و به جای چاپ چندین روزنامه، روزنامه‌های دیگری را که در حال افول بودند را مي‌خرید. نیوهاوس طی کار در بایون تایمز، تحصیلات خود را از سر گرفت و توانست مدرک دیپلم خود را بگیرد. وی سپس به مدرسه شبانه حقوق رفت و در سال 1961 و در سن 21 سالگی فارغ‌التحصیل شد. او که هیچ گاه در دادگاه به کار وکالت نپرداخت مهارت مدیریت یک دفتر وکالت محلی را با مدیریت روزنامه تایمز ترکیب کرده و نشریه اخبار فیچبورگ در ماساچوست را در سال 1920 در یک شراکت خرید. این سرمایه گذاری به واسطه مقاومت‌های محلی شکست خورد، اما نیوهاوس با فروش دارایی‌های این روزنامه سود خوبی به‌دست آورد و مجددا در یک شراکت نشریه استیتن ایسلند ادونس را در سال 1922 خرید و تا سال 1924 عمده کنترل آن را به‌دست گرفت. نام شرکت انتشارات ادونس نیز بعدها از همین نام مشتق شد.
نیوهاوس چندین روزنامه و نشریه دیگر را در دهه 1930 خرید و با ادغام آنها نشریات لانگ ایسلند استار جورنال و نیوارک استار لجر را تاسیس کرد. وی در سال 1942 نیز بی‌سر و صدا نشریه سیراکوز پست استاندارد را خرید و به این شکل توانست یک انحصار در نیویورک ایجاد کند. البته او تحریریه روزنامه را عوض نکرد و تمرکزش تنها بر درآمد بود. وی همچنین در سال 1947 روزنامه پتریوت و اخبار عصر‌هاریسبورگ در پنسیلوانیا را به قیمت 5/2 میلیون دلار خرید و مجددا از ترس مقاومت‌های محلی، این خرید را مخفیانه انجام داد. نیوهاوس با این کار و همچنین با خرید تلگراف‌هاریسبورگ توانست در این شهر هم به یک موقعيت انحصاري دست پیدا کند.
در واقع تمرکز نیوهاوس بر افزایش سود و نه محتوای اخبار یا ویراستاری آن‌ها بود. او به شدت کارهای خود را محرمانه نگه مي‌داشت و تا سن 60 سالگی هیچ مصاحبه ای انجام نداده بود. او حتی اجازه نداده بود که زندگی نامه اش نوشته شود. نیوهاوس تا اواخر دهه 1950 با سرمایه ای 200 میلیون دلاری پس از اسکریپز-هووارد و‌هارتز در جایگاه سومین مالک بزرگ رسانه در آمریکا قرار گرفت. نیوهاوس تا سال 1967 مالک 22 روزنامه در آمریکا بود. او در سال 1964 با بخشیدن چند میلیون دلار به مدرسه روابط عمومي‌دانشگاه سیراکوز به اوج شهرت خود رسید. وی در اواسط دهه 1970 از کار کناره‌گیری کرد. وی در سال 1979 از دنیا رفت و کسب و کارش به دو پسر او، ساموئل و دانلد رسید. انتشارات ادونس در حال حاضر بیش از 29100 کارمند دارد و درآمد آن در سال 2008 در حدود 63/7ميليارد دلار برآورد شده بود.
ساموئل نیوهاوس به خاطر فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش شهرت دارد. او مبلغ 15 میلیون دلار به دانشگاه سیراکوس کمک کرده است. نیوهاوس همچنین یک کلکسیون دار برجسته آثار هنری است. وی آثار ارزشمند نقاشان زیادی را از سرتاسر دنیا در مجموعه خود نگهداری مي‌کند. مجله آرت نیوز نیوهاوس را در فهرست 200 کلکسیون دار هنری برتر در جهان قرار داده است.  ساموئل نیوهاوس پسر ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن شهر نیویورک است.
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۲:۵۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد