خانواده کارگیل، خانواده‌ ميلياردر با ثروت نامشخص

خانواده کارگیل، خانواده‌ ميلياردر با ثروت نامشخص
خانواده کارگیل یکی از ثروتمندترین خانواده‌ها در جهان و مالک شرکت کارگیل، بزرگ‌ترين شرکت خصوصی در ایالات متحده، بر اساس درآمد است.
خانواده کارگیل یکی از ثروتمندترین خانواده‌ها در جهان و مالک شرکت کارگیل، بزرگ‌ترين شرکت خصوصی در ایالات متحده، بر اساس درآمد است.
گفته مي‌شود اگر سهام این شرکت به طور عمومي به فروش گذاشته مي‌شد،‌ این شرکت جزء ده شرکت برتر فهرست 500 شرکت فورچون قرار مي‌گرفت. طبق مجله فوربز، چهار نفر از اعضای این خانواده در سال 2010،‌ هر کدام با ثروت 5/4 میلیارد دلار، در جایگاه صد و هفتاد و ششم ثروتمندان دنیا قرار دارند. این خانواده که به شدت از انظار عمومي ‌کناره‌گیری مي‌کنند از نوادگان ویلیام دبلیو. کارگیل هستند که شرکت کارگیل را در ایووا و بعد از جنگ‌های داخلی تاسیس کرد. وی پسر یک کاپیتان دریایی اسکاتلندی بود. خانواده کارگیل مالک 90 درصد این کسب و کار خانوادگی است. از آنجایی که شرکت کارگیل تقریبا به دست این خانواده است و آنها دارایی‌های دقیق آن را افشا نمي‌کنند،‌ ثروت دقیق این خانواده مشخص نیست.
ویلیام کارگیل در سال 1865 یک انبار خرید و اولین تاسیسات نگهداری حبوبات در آمریکا را راه‌اندازی کرد. برادران ویلیام، سام و جیمز هم به زودی به کسب و کار او پیوستند و دفتر مرکزی شرکت را در لاکروس در ایالت ویسکانسین تاسیس کردند. آن‌ها برای جمع‌آوری و فرآوری حبوبات به گسترش سیستم راه آهن کمک زیادی کردند. این شرکت طی بیش از 140 سال رشد زیادی داشته و تبدیل به یک شرکت عظیم شده است.
خانواده کارگیل دو شاخه دارد. پس از مرگ ویلیام کارگیل در سال 1909 داماد او، جان مک میلان، شرکت را از بحران بدهی‌ها نجات داد. او با بانک‌های مختلف مذاکره مي‌کرد و همچنین برخی از بخش‌های کسب و کار را که روی تجارت حبوبات تمرکز نداشتند، فروخت. او همچنین دفتر مرکزی شرکت را به منئاپولیس انتقال داد. بنابراین یک شاخه از ثروتمندان این خانواده را مک میلان‌ها و یک شاخه را کارگیل‌ها تشکیل مي‌دهند. این دو خانواده از حوالی سال 1880 خانواده‌های برجسته و ثروتمندی در لاکروس بوده‌اند.
برخی از اعضای این خانواده کارگیل مک میلان کوچک، ویتنی مک میلان، ماریون مک میلان پیکتت،‌ پائولین مک میلان کینات، جیمز آر. کارگیل،‌ مری جانت مورس کارگیل، اوستین اس. کارگیل، و مارگارت آن کارگیل (که در سال 2006 از دنیا رفت) هستند. شرکت کارگیل از سال 1995 و پس از بازنشستگی ویتنی مک میلان، دیگر توسط خانواده کارگیل اداره نمي‌شود.
شرکت کارگیل در حال حاضر یک شرکت خصوصی چند‌ملیتی واقع در منئاپولیس در مینسوتا است. کسب و کار این شرکت شامل خرید، فرآوری و توزیع حبوبات و دیگر محصولات کشاورزی، تولید و فروش غذای دام و مواد اولیه برای غذاهای آماده و مواد دارویی مي‌شود. این شرکت همچنین به عنوان یک بدنه بزرگ خدمات مالی فعالیت کرده و کار مدیریت ریسک‌های مالی در بازار کالاهای مصرفی شرکت را انجام مي‌دهد. کارگیل همچنین در زمینه گاز و الکتریسیته فعالیت دارد.
درآمد شرکت کارگیل در سال 2010 در حدود 9/107 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 6/2میلیارد دلار برآورد شده است. بیش از 160 هزار نفر در حال حاضر برای این شرکت مشغول به کار هستند.
پائولین مک میلان کینات 76 سال دارد. وی ازدواج کرده و 4 فرزند دارد و در حال حاضر ساکن سنت لوییس در ایالت میسوری است. ثروت او در حدود 5/4 میلیارد دلار تخمین‌زده شده است.
کارگیل مک میلان پسر هم با ثروت 5/4 میلیارد دلار صد و هفتاد و ششمین میلیاردر جهان است. او در دانشگاه ییل تحصیل کرده و در حال حاضر ساکن وایزاتا در مینسوتا است. کارگیل ازدواج کرده و چهار فرزند دارد.
خانم ماریون مک میلان پیکتک نیز مثل سه عضو دیگر خانواده ثروتی 5/4 میلیاردی دارد. او 77 سال داشته و در حال حاضر ساکن همیلتون است. ماریون مک میلان از همسر خود جدا شده و یک فرزند دارد.
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰:۱۵:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد