گرانترین جواهرات خانواده های سلطنتی

گرانترین جواهرات خانواده های سلطنتی
استفاده از جواهرات گرانقیمت و استثنایی، یکی از راههای نمایش جایگاه ممتاز افراد در اروپا می باشد. بنابراین در زیر ما لیستی از نادرترین و فوق العاده ترین جواهرات باشکوه و شاهانه را ارائه می دهیم.
استفاده از جواهرات گرانقیمت و استثنایی، یکی از راههای نمایش جایگاه ممتاز افراد در اروپا می باشد. بنابراین در زیر ما لیستی از نادرترین و فوق العاده ترین جواهرات باشکوه و شاهانه را ارائه می دهیم.
- گردنبند ماری آنتوانت (Marie Antoinette)
اولین و گرانقیمت ترین قطعه جواهر این لیست، گردنبندی است متعلق به ماری آنتوانت، که از تعداد زیادی الماس سفید به وزن 05/8 قیراط، 2 قطعه الماس زرد رنگ کمیاب، به شکل بیضی که وزن آنها 24/5 قیراط است و همچنین یک قطعه الماس بی نظیر صورتی در انتهای آن نصب شده است. این گردنبند از جنس پلاتین می باشد. لازم به ذکر است که الماس گلابی شکلی که مانند یک قطره در انتهای این گردنبند، قرار دارد 60/7 قیراط وزن دارد. قیمت این گردنبند 7/3 میلیون دلار می باشد.
ماری آنتوانت معروف به اتریشی (۱۷۵۵ تا ۱۷۹۳ میلادی)  آخرین ملکه پیش از انقلاب کبیر فرانسه است. وی در سال ۱۷۵۵ در شهر وین در کشور اتریش زاده شد. ماری آنتوانت، دختر فرانسوای اول بود و در سال ۱۷۷۰ به همسری شاهزاده لویی درآمد. چهار سال پس از آن لویی به پادشاهی فرانسه رسید و ماری آنتوانت شهبانوی فرانسه شد.

- گردنبند الماس Riviere و مروارید La Peregrina متعلق به ملکه مری
ملکه مری (ماری یکم یا ماری تیودور)، اولین زن حکمران در انگلستان که به خاطر ثروتش مشهور است.
وی تنها دختر هنری هشتم و همسر اولش، کاترین آراگن بود. ماری به دلیل کشتار پروتستان‌ها به ماری خون‌ریز (Bloody Mary) معروف است.
یکی از زیباترین جواهرات، جواهر الماس Riviere است که از 34 قطعه الماس قدیمی و آنتیک بر روی پایه ای از جنس طلا و نقره تشکیل شده است و همچنین از جواهرات دیگر وی گردنبند مروارید La Peregrina است. این گردنبد با تاریخی پانصد ساله از مشهورترین گردنبندهای تاریخی جهان است. گفتنی است در دوره های بعدی این گردنبند متعلق به الیزابت تیلور می باشد.


- تاج Poltimore پرنسس مارگارت
تاج Poltimore متعلق به پرنسس مارگارت نوه ملکه ماری یکم می باشد. الماس هایی با برش قدیمی خوشه ای در میان نقوش در هم پیچیده  از تعدادی الماس، اجزای این تاج می باشد.
ویژگی این تاج در این است که می تواند به یک گردنیند و یا 11 عدد سنجاق سینه خیره کننده تبدیل شود.
قیمت گل سینه : 448,344 دلار
قیمت تاج: 1,704,576 دلار
- جواهرات دوشس ویندسور (Windsor)
والیس اسپنسر waliis spencer بعد از ازدواج با ادوارد هشتم  که از مقام سلطنت به خاطر وی کناره گیری کرد ملقب به دوشس ویندسور گردید و یکی از جواهراتی که به سبب این پیوند صاحب شد، دستبندی به شکل پلنگ از جنس الماس با طراحی کارتیه است که رکورد قیمت را شکسته و به مبلغ 12417369 دلار فروخته شده زیبایی خیره کننده آن به واسطه یاقوت سرخ، الماس و زمردهایی است که در آن به کار رفته است.


- تاجی از الماس و زمرد
متعلق به شاهزاده خانم کاترینا هنکل نایب السلطنه سوئدی بوده است. این تاج از الماس شیزوکا  shizoka به وزن تقریبی 27/101  قیراط ساخته شده است. قیمت این تاج 1,276 میلیون دلار است.  

-  گردنبند آبشار بی پایان
اخیراً شارلنه ویتستوک به واسطه ازدواج با پرنس آلبرت دوم، پرنسس موناکو شده و به جواهرات زیبای موناکو دسترسی پیدا کرده است. وی در مراسمی گردنبندی خیره کننده و مهیج بر گردن داشت که امتزاجی از 237/1 الماس، 6 عدد مروارید بزرگ و طلای قرمز 18 عیار است.


- انگشتر یاقوت 488/39 دلار
انگشتر یاقوتی که در مراسم نامزدی کاترین الیزابت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام در انگشت وی قرار گرفت بوسیله شاهزاده چارلز (پسر ارشد ملکه الیزابت) به همسر اول او پرنسس دیانا در مراسم نامزدیشان هدیه شده بود.
یاقوت بیضی شکل احاطه شده با الماس های گرد درخشان، یکی از گرانترین حلقه های الماس در جهان است.

- گردنبند الماس آرت دکو یا هنر تزئینی
این گردنبند زیبا به رقاصه اسپانیایی رقص فلامینگو آنیتا دلگادو که بعدها  پرنسس کاپوتارلا در هندوستان شد، تعلق داشت. قطعه ای خیره کننده از الماس، زمرد و کوارتز در بین بهترین جواهرات عرضه شده در حراج کریستین در لندن، این گردنبند قبل از آن متعلق به فیل مورد علاقه مهاراجه (همسر وی) بود و تا 100,000 پوند قیمت دارد.


- گردنبند زمرد و الماس
این گردنبند متشکل از تعداد زیادی الماس و زمرد می باشد، که توسط کمپانی ون کلیف (Van Cleef and Arpels)، ساخته شده و به آخرین ملکه ایتالیا، ماری خوزه (Queen Marie Jose)، تعلق داشت.

- تاج و گل سینه طرح پوسته صدف
گل سینه سمبولیک و فوق العاده به شکل پوسته صدف و با آرم تاج سلطنتی متعلق به ملکه ماری از رومانی است که توسط C. Faberge ساخته شده است.
قطعه جواهر زیبای دیگر متعلق به خانواده سلطنتی رومانی، تاجی از طلای خالص و جواهرات خیره کننده می باشد.


تهیه و ترجمه: سایت زر (zar.ir)
منبع:سایت بورنیچ
منبع خبر: گردآوری و ترجمه: گروه زر
  ۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد