افزایش 47 درصدی قیمت طلا

افزایش 47 درصدی قیمت طلا
سرایت هیجان افزایش روزانه قیمت انواع ارز و سکه به بازار طلا، باعث رشد بیش از 47 درصدی قیمت طلا در نیمه اول امسال شده و قیمت‌های افسانه‌ای در این بازار به ثبت رسیده است.
سرایت هیجان افزایش روزانه قیمت انواع ارز و سکه به بازار طلا، باعث رشد بیش از 47 درصدی قیمت طلا در نیمه اول امسال شده و قیمت‌های افسانه‌ای در این بازار به ثبت رسیده است.
جدیدترین بررسی وضعیت قیمت طلا در بازار، همچنین اونس جهانی از ابتدای سال جاری تاکنون نشان می دهد که قیمت هر گرم طلای 18 عیار در 6 ماه گذشته از 78 هزار تومان در 14 فروردین ماه امسال به حول و حوش 115 هزارتومان افزایش یافت.
بر پایه این گزارش، افزایش 37 هزار تومانی در هر گرم طلای 18 عیار در حالی اتفاق افتاده که در طی این مدت، هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی از 1669 دلار به 1772 دلار رسیده که نشان دهنده افزایش 103دلاری در هر اونس است.
آیا افزایش قیمت طلا متاثر از بازار بین‌المللی است؟
در طول سال های اخیر و به ویژه از زمانی که روند افزایشی قیمت ها در بازارهای مختلفی از جمله سکه و ارز آغاز شد، این تاثیرات در بازار طلا نیز به وجود آمد؛ هرچند کارشناسان و فعالان حوزه طلا معتقدند افزایش قیمت طلا متاثر از تغییرات قیمت جهانی است.
رشد 45 درصدی قیمت طلا در بازار داخلی در فاصله 14 فروردین تا هشتم مهرماه امسال در مقایسه با رشد بین 6 تا حدود 7 درصدی قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی طی همین مدت نشان دهنده وجود تفاوت هایی بین این دو بازار است تا جایی که می توان تاثیرات مستقیم بازار خارجی بر بازار داخلی طلا را تا حد زیادی رد کرد.
متاسفانه بازار طلا نیز در ماه های اخیر همزمان با رشد چشمگیر و افسانه ای قیمت انواع ارزهای معتبر و سکه، دچار هیجان قیمتی و رشد شده است به نحوی که هر روزه شاهد رکوردزنی‌های جدیدی از قیمتها در این بازار هستیم.
قیمت هر گرم طلا در فاصله 14 فروردین تا 17 مردادماه امسال قیمت‌هایی بین 64 تا 78 هزار تومان را به ثبت رساند، اما این نرخ از 18 مردادماه تا سوم مهرماه امسال به سرعت مسیر افزایش را طی کرد و با پشت سر گذاشتن قیمت های مختلف به گرمی 102 هزارتومان رسید.
در روزهای اخیر نیز قیمتها همچنان به صعود خود ادامه داد و تا پایان وقت روز گذشته به حول و حوش 115 هزار تومان افزایش یافت؛ رکوردی که تاکنون در مورد قیمت 1 گرم طلا در بازار ایران اتفاق نیفتاده بود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۷:۵۷:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد