قیمت جهانی طلا در بالاترین حد خود در یازده هفته اخیر

قیمت جهانی طلا در بالاترین حد خود در یازده هفته اخیر
پس از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قیمت جهانی طلا به بالاترین حد خود در یازده هفته اخیر رسیده است .
به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس ویک ، سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که پیروزی اوباما در انتخابات موجب ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا خواهد شد و این مساله منجر به افزایش قیمت جهانی طلا در هفته های آینده نیز خواهد شد.
بر اساس این گزارش تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نیز نشان می دهد 25 نفر از 33 کارشناس ارشد اقتصادی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند بر این باورند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت.
با پیروزی اوباما به نظر می رسد بن برنانکه رئیس فدرال رزرو آمریکا تا ژانویه 2014 میلادی ریاست بانک مرکزی را بر عهده خواهد داشت و نشانه ای از تغییر سیاستهای فدرال رزرو به چشم نخواهد خورد.
بانک مرکزی اروپا نیز در نشست روز گذشته خود نرخ بهره بانکی اروپا را بدون تغییر ثابت نگه داشته است . قیمت طلا طی سالهای 2008 تا 2011 میلادی که فدرال رزرو آمریکا برنامه انبساطی پولی به ارزش 2.3 تریلیون دلار را اجرا کرده است بیش از 70 درصد رشد داشته است . قیمت طلا از ابتدای سال 2012 میلادی نیز تا کنون 11 درصد رشد داشته است.
این برای دوازدهمین سال متوالی است که قیمت طلا با افزایش روبرو شده است . قیمت طلا در هفته جاری نیز برای نخستین بار در پنج هفته اخیر با افزایش روبرو شده است . فدرال رزرو آمریکا قصد دارد نرخ بهره بانکی را تا اواسط سال 2015 میلادی بدون تغییر نگه دارد و هر ماه 40 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه هزینه خواهد کرد .
قیمت طلا از زمان پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا تا کنون بیش از 50 دلار افزایش داشته است و از 1680 دلار در هر اونس به بیش از 1730 دلار رسیده است .
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای مشاهده و اطلاع از آخرین نرخ ارز غیر مرجع در مرکز مبادلات ارز به صفحه نرخ ارز مبادله ای مراجع نمایید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه  نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.  
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۰ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۷:۲۷:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد