يك ژاپني، شواليه افتخاري بريتانيا

يك ژاپني، شواليه افتخاري بريتانيا
خانواده موری یکی از ثروتمندترین خانواده‌های ژاپنی است و آکیرا موری به همراه خانواده‌اش با ثروت 3/6 میلیارد دلار در جایگاه صد و هفدهم فهرست میلیاردرهای سال 2010 فوربز قرار دارد. آکیرا به همراه برادرش مینورو هر دو میلیاردرهایی هستند که ثروت اولیه خود را از پدرشان به ارث برده‌اند؛
خانواده موری یکی از ثروتمندترین خانواده‌های ژاپنی است و آکیرا موری به همراه خانواده‌اش با ثروت 3/6 میلیارد دلار در جایگاه صد و هفدهم فهرست میلیاردرهای سال 2010 فوربز قرار دارد. آکیرا به همراه برادرش مینورو هر دو میلیاردرهایی هستند که ثروت اولیه خود را از پدرشان به ارث برده‌اند؛اما سپس به دلیل اینکه نتوانستند بر سر استراتژی کسب‌وکارشان به توافق برسند، راه خود را از هم جدا کردند.
آکیرا موری با بخشی از ارثیه خانوادگی که به او می‌رسید شرکت موری تراست را که مالک بسیاری از ساختمان‌های اداری، بلوک‌های آپارتمانی و هتل‌ها در ناحیه شلوغ و پرجمعیت توکیو است، توسعه داد. ساخت ساختمان اداری 37 طبقه در یک منطقه استراتژیک خارج از توکیو و ساخت بلندترین ساختمان شمال ژاپن (یک برج در سندای که قرار است تا آخر سال 2010 بازگشایی شود) جزو پروژه‌های اخیر این شرکت است. آکیرا موری همچنین در سال 2008 هتل تورانومون پاستورال توکیو را به قیمت 3/2 میلیارد دلار خرید. آکیرا موری در حال حاضر نماینده و مدیرعامل گروه موری تراست است.
قبلا نام این گروه که توسط پدر آکیرا، تایکیشیرو موری تاسیس شده بود، موری بیلدینگ بود. این گروه پس از مرگ تایکیشیرو در سال 1993 به دو بخش شرکت موری بیلدینگ که در حال حاضر ريیس آن مینورو است و شرکت موری تراست که ريیس آن آکیرا است، تقسیم شد.
تایکیشیرو موری (1993-1904) در سال 1991 و 1992 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد. او در سال 1928 از کالج تجارت توکیو که در حال حاضر به دانشگاه هیتوتسوباشی تغییر نام یافته، فارغ‌التحصیل شد. موری گروه موری بیلدینگ را در سال 1955 و تحت عنوان موری فودوسان تاسیس کرد. این شرکت به خاطر فراهم کردن فضای اداری با کیفیت به سرعت توانست در میان شرکت‌های خارجی شهرت پیدا کند. نهایتا در سال 1959 شرکت موری بیلدینگ تاسیس شد. تایکیشیرو ثروت خود را از قیمت‌های پر نوسان زمین در ژاپن به‌دست آورد.
آکیرا موری در 12 جولای سال 1936 در شهر توکیو در ژاپن متولد شد. پدر او به مدرسه اقتصاد دانشگاه کییو رفت و در سال 1960 از این دانشکده فارغ‌التحصیل شد. او در سال 1972 به شرکت خانوادگی موری بیلدینگ پیوست. آکیرا در آن زمان مسوول بخش مالی و اجرایی بود. او در سال 1979 مدیر این شرکت شد. گروه موری تراست توانسته تحت رهبری آکیرا موری به نیاز مشتریان، سهامداران، ‌شرکا و اعتبار‌دهندگان زیادی پاسخ دهد و حتی از سطح انتظارات آنان نیز فراتر رود. آکیرا موری اعتقاد دارد در دنیای امروز استراتژی‌های بسیاری از شرکت‌هایی که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کنند، بر پایه نرخ بهره پایین است. این امر باعث افزایش سریع ایمنی کسب ‌و کار در این صنعت می‌شود.
شرکت موری تراست یک شرکت توسعه املاک و مستغلات در میناتو وارد در توکیو است. مجموعه شرکت موری تراست کار مدیریت توسعه شهری و اجاره و فروش املاک را بر عهده دارد. زیرمجموعه‌های دیگر این گروه شامل موری کانکو، شرکت مامپی هتل، شرکت ام تی و هیلتون هتلز شرکت‌های بسیار دیگری در زمینه املاک و مستغلات می‌شود. گروه موری تراست در حال حاضر روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کند.
آکیرا موری ازدواج کرده و سه فرزند دارد. او به بازی گلف، شطرنج ژاپنی و مطالعه علاقه‌مند است. موری در حال حاضر ساکن توکیو است.
برادر آکیرا موری، مینورو، در حال حاضر با ثروت 4/1 میلیارد دلار هفتصد و بیست و یکمین میلیاردر جهان است. او در 24 آگوست سال 1934 در توکیو متولد شد. او در سال 1959 از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شد. وی سپس به شرکت پدرش پیوست. مینورو در آن زمان مسوول توسعه و بازاریابی بود. او در حال حاضر مدیرعامل شرکت موری بیلدینگ است. او در سال 1969 به مقام مدیریت شرکت ارتقا پیدا کرد. مینورو در سال 1994 از سوی پادشاهی سوئد مدال ستاره شمالی را دریافت کرد و در سال 2008 از سوی مجله فورچون به عنوان مرد تجارت سال آسیا معرفی شد. ملکه الیزابت دوم نیز در سال 2009 او را به عنوان شوالیه افتخاري بریتانیا برگزید.

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۸:۵۷:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد