مجموعه جواهرات الیزابت تیلور به حراج گذاشته شد

مجموعه جواهرات الیزابت تیلور به حراج گذاشته شد
الیزابت تیلور، بازیگر سرشناس و ستاره هالیوود، جهان را با زیبایی ابدی و ظرافت در حرکات تحت تاثیر قرار داده است. مجموعه جواهرات الیزابت تیلور، یکی از گرانترین و لوکس ترین مجموعه جواهرات جهان است.
الیزابت تیلور، بازیگر سرشناس و ستاره هالیوود، جهان را با زیبایی ابدی و ظرافت در حرکات تحت تاثیر قرار داده است. مجموعه جواهرات الیزابت تیلور، یکی از گرانترین و لوکس ترین مجموعه جواهرات جهان است.
مجموعه جواهرات الیزابت تیلور، در تاریخ 13 – 14 دسامبر در کریستیز (شرکتی مشهور در تجارت آثار هنری و حراجی با شهرت جهانی)، برای طرفداران وی، به حراج گذاشته شده است.
این کلکسیون، شامل 269 قطعه جواهر از جمله الماس، یاقوت، زمرد، مروارید، الماس تاج محل و انگشتر جواهر می باشد، که برای فروش در معرض نمایش قرار داده شده است.
قیمت تخمین زده شده برای این حراجی بالغ بر 30 میلیون دلار می باشد. اگرچه هریک از این جواهرات به خودی خود شامل لوکس ترین جواهرات جهان نیز می باشد، اما چند مورد از آنها در میان باقی جواهرات شاخص تر هستند.
از جواهرات شاخص این کلکسیون می توان به انگشتر الماس 19/33 قیراطی و همچنین مروارید گلابی شکل الیزابت، اشاره کرد که توسط ریچارد برتون، یکی از 7 همسران وی، به الیزابت اهدا شده است. الیزابت تیلور در سال 2011 در سن 79 سالگی درگذشته است. در این مقاله دنیای طلا و جواهر به معرفی بعضی از این جواهرات می پردازیم:
طلا و جواهر

- گردنبند مروارید La Peregrina
این گردنبند پانصد ساله قبلا در مقاله گرانترین جواهرات خانواده های سلطنتی گفته شد که متعلق به الیزابت تیلور است. این گردنبند توسط ریچارد برتون به وی اهدا شده است. این گردنبند در قرن شانزدهم از الماس، مروارید و یاقوت توسط شرکت کارتیه ساخته شده است.
قیمت تخمین زده شده برای این گردنبند مروارید ما بین 2 تا 3 میلیون دلار می باشد.

- انگشتر الماس سفید
ین انگشتر جواهر، نیز توسط همسر وی ریچارد برتون، به وی اهدا شده است. او این گردنبند را در حراجی در سال 1968، خریداری نمود. الماس کار شده بر روی این انگشتر، 19/33 قیراط می باشد.
قیمت تخمین زده شده برای این انگشتر الماس مابین 2.5 تا 3.5 میلیون دلار می باشد.
- گردنبند یاقوت
این گردنبند توسط همسر سوم وی، مایک تاد (Mike Todd)، تهیه کننده امریکایی که در حادثه سقوط هواپیمای شخصی اش کشته شد، در سال 1957 به وی اهدا شد. این گردنبند کاری از شرکت جواهر سازی کارتیه می باشد.
قیمت تخمین زده شده برای این گردنبند مابین 200 تا 300 هزار دلار می باشد.

- تاج الماس
کی دیگر از هدایایی که الیزابت تیلور از همسر سوم خود، مایک تاد (Mike Todd)، دریافت کرد تاجی از الماس بود.
قیمت تخمین زده شده برای این تاج الماس مابین 60 تا 80 هزار دلار می باشد.
- آویز الماس تاج محل
این آویز نیز توسط همسر وی ریچارد برتون به الیزابت تیلور اهدا شد. این الماس به جهانگیر شاه تعلق داشت. الماس تاج محل، به شکل قلب درون گردنبند به نام نور جهان (زنی ایرانی به نام مهرالنسا ملقب به نور جهان که بیوه شیر افغان حاکم یاغی بنگال بود)، همسر جهانگیر شاه قرار گرفته است.
قیمت تخمین زده شده برای این آویز الماس تاج محل مابین 300 تا 500 هزار دلار می باشد.
تهیه و ترجمه: ا. فاضلی - سایت زر (zar.ir)
منبع:ای.بی.سی.نیوز
منبع خبر: گردآوری و ترجمه: گروه زر
  ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۵:۰:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد