رایلی بچتل، پسری که ثروت عظیم چند نسل را اداره می‌کند

رایلی بچتل، پسری که ثروت عظیم چند نسل را اداره می‌کند
رایلی بچتل فرزند استفن بچتل کوچک و یکی از مالکان گروه بچتل است. وی با ثروت 3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت.
رایلی بچتل فرزند استفن بچتل کوچک و یکی از مالکان گروه بچتل است. وی با ثروت 3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت.
شرکت بچتل یک شرکت پیشتاز جهانی در زمینه مهندسی، ساخت و ساز و مدیریت پروژه است.
رایلی بچتل در سال 1953 در آمریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه کالیفرنیا،‌ دیویس در رشته علوم سیاسی و روانشناسی تحصیل کرد. وی سپس تحصیلات خود را در رشته ترکیبی حقوق و MBA )JD * MBA) در دانشگاه استنفورد ادامه داد و در سال 1977 از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. رایلی بچتل ابتدا در بنگاه حقوقی جانسون اند بریجز در تلن،‌ مارین،‌ کار می‌کرد. او در سال 1981 به شکل تمام وقت به شرکت بچتل پیوست و در سال 1989 به عنوان نماینده و مدیر ارشد عملیات در شرکت انتخاب شد. رایلی در سال 1990 نیز به مقام مدیرعاملی شرکت رسید.
جد رایلی بچتل، وارن بچتل ( تولد 1872- مرگ 1933) موسس شرکت بچتل بود. او کار خود را در سال 1898 و به عنوان کارمندی در صنعت راه آهن ایالات متحده که در آن زمان هنوز در حال جوانه زدن بود شروع کرد. وارن بچتل طی بیست سال یک کسب و کار پیمانکاری بزرگ را راه‌اندازی کرد که تخصص آن در ساخت راه‌آهن و بزرگراه بود. پسران وارن، استفن، وارن پسر و کن نیز در سال 1952 به پدرشان پیوستند و این شرکت خانوادگی را با نام دابلیو. ای. بچتل به ثبت رساندند. استفن بچتل پدر (تولد 1900- مرگ 1989 ) در سال 1933 پس از مرگ وارن جانشین او شد. وی تا سال 1960 ريیس شرکت بچتل بود. استفن بچتل پدر در سال 1960 پسرش استفن بچتل پسر را برای اداره شرکت انتخاب کرد؛ اما خود همچنان تا سال 1969 در مقام ریاست باقی ماند.
فروش شرکت بچتل در سال 2008 در حدود 4/31 میلیارد دلار برآورد شده بود که بالاترین فروش این شرکت تا کنون بوده است. درآمد شرکت بچتل در سال 2010 نیز در حدود 9/27 میلیارد دلار بود و بیش از 49 هزار نفر در 50 کشور دنیا برای این شرکت عظیم مشغول به کار بودند.
پرتفولیوي متنوع شرکت بچتل شامل پروژه‌هایی در زمینه انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، معدن‌، نفت و گاز، فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها، تاسیسات دفاعی و فضایی، پروژه‌های پاکسازی محیط زیست، نیروگاه‌های سوخت فسیلی و هسته‌ای، پروژه‌های خط لوله، سیستم‌های ریلی و جاده‌ای، تاسیسات پتروشیمی‌و پالایشگاه‌ها و خدمات دولتی در مکان‌های زیادی در سرتاسر جهان از آلاسکا تا استرالیا می‌شود.
پروژه‌های معروف شرکت بچتل شامل پروژه نیروگاه خورشیدی در کالیفرنیا، تونل 21 کیلومتری خط آهن جدید لندن و تاسیسات گاز طبیعی مایع در استرالیا می‌شود. این شرکت اعتقاد دارد مهم نیست که پروژه‌ها چقدر پیچیده یا مکان آنها دور باشد؛‌ چون بچتل می‌تواند آن را انجام دهد. دلیل این توانایی این است که ترکیب یکتایی از دانش، مهارت، تجربه و تعهد به مشتری را برای تمام کارهایی که برعهده می‌گیرد ایجاد می‌کند. این شرکت به واسطه توانایی بالایش دوازده سال متوالی به عنوان بهترین پیمانکار ساخت و ساز در ایالات متحده انتخاب شده است.
رایلی بچتل در حال حاضر رييس و مدیرعامل شرکت بچتل است. گفته می‌شود 20 درصد سهام شرکت در اختیار رایلی و 20 درصد دیگر در اختیار پدرش است. رایلی بچتل ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن سان فرانسیسکو درکالیفرنیا است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۹:۲۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد