ميلياردر شدن با گل‌هاي پلاستيكي

ميلياردر شدن با گل‌هاي پلاستيكي
‌لي كاشينگ (lee ka shing) متولد 13 ژوئن سال 1928 در چين، با ثروت خالص 2/16 ميليارد دلار، ثروتمندترين فرد در شرق آسيا و نفر 16 در ليست ثروتمندترين افراد در جهان است.
كاشينگ‌لي متولد 13 ژوئن سال 1928 در چين، با ثروت خالص 2/16 ميليارد دلار، ثروتمندترين فرد در شرق آسيا و نفر 16 در ليست ثروتمندترين افراد در جهان است.
وي در حال حاضر رييس شركت (HWL (Hutchison Whampoa Limite و شركت چئونگ كنگ مي‌باشد. او همچنين بزرگ‌ترين فروشنده محصولات بهداشتي و آرايشي در جهان است.
HWL يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي بازار سهام هنگ كنگ است كه در ليست 500 شركت برتر فورچون نيز قرار دارد. اين شركت چند مليتي كه در كشورهاي زيادي در سرتاسر دنيا فعاليت مي‌كند، مالك دامنه گسترده‌اي از شركت‌ها در صنايع مختلف است. از جمله اين صنايع، مي‌توان به مخابرات، سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌هاي توليدي و تجاري و سرمايه‌گذاري در بندرهاي جهان اشاره كرد.
لي كا شينگ در چائوژو در ايالت گوانگ دانگ متولد شد. خانواده لي براي اجتناب از آشوب‌هاي سياسي آن زمان در چين به هنگ‌كنگ فرار كرده و در خانه عموي ثروتمند او ساكن شدند. موفقيت عموي لي به همراه ثروت بسيار زيادش مشوقي براي اين بود تا لي عزمش را براي پيشرفت جزم كند. لي همچنين با دختر همان عمويش ازدواج كرد.
پس از آن كه پدر لي (كه مدير يك مدرسه ابتدايي بود) در هنگ‌كنگ از دنيا رفت، تمام مسووليت زندگي و خانواده به دوش لي افتاد و به همين جهت او مجبور شد مدرسه را در سن 15 سالگي رها كند تا به عنوان كارگر در يك شركت تجارت پلاستيك كار كند. او با همان سن كم مجبور بود 16 ساعت در روز براي آن شركت كار كند. وي در آن زمان بندهاي پلاستيكي ساعت مي‌فروخت، اما بعدا در سن 17 سالگي به عنوان يك عمده فروش و در سن 19 سالگي به عنوان يك مدير مشغول به كار شد. تا سال 1950 او توانست سرمايه لازم براي راه‌اندازي كسب و كار خود (صنايع چئونگ كنگ) را پس‌انداز كند. او در آن زمان در شركت خود گل‌هاي پلاستيكي توليد كرده و مي‌فروخت. او در سن 20 سالگي و زماني كه صاحب كارخانه‌اش قيمت‌هاي اجاره را بالا برد، با سرمايه‌اي كه جمع‌آوري كرده بود آن كارخانه را خريد. اين شركت در سال 1972 وارد بازار سهام هنگ‌كنگ شد. چئونگ كنگ با خريد شركت هوچيسون وامپوا و شركت الكتريك هنگ‌كنگ در سال‌هاي 79 و 85، گسترش يافت. به علاوه، لي حوزه فعاليت شركتش را از توليد پلاستيك به سرمايه‌گذاري املاك در هنگ‌كنگ گسترش داد.
لي از طريق كار سخت و پايبندي به اصول اخلاقي در كار و زندگي توانست يك امپراتوري در كسب و كار ايجاد كند كه شامل بانكداري، ساختمان‌سازي، سرمايه‌گذاري در املاك، صنعت پلاستيك، تلفن‌هاي همراه، تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي، توليد آهن، انواع فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي (سوپرماركت‌ها و داروخانه‌ها)، هتلداري، حمل و نقل شهري، سرمايه‌گذاري در فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها، نيروگاه‌هاي برق، توليد فولاد و حمل‌ونقل كالاها مي‌شود، اما بزرگترين شاخه كار تجاري لي مربوط به تاسيسات بندرگاه‌هايي مثل بندرگاه‌هايي در چين، هنگ‌كنگ، پاناما و باهاماس، مي‌شود. جمع سرمايه گروه چئونگ كنگ در سال 2009 حدود 9/82 ميليارد دلار بوده است. اين گروه با 260000 كارمند در 55 كشور در سرتاسر دنيا فعاليت مي‌كند.
در سال‌هاي آغازين قرن بيست و يكم و در حالي كه لي كماكان كنترل امپراتوري بزرگش را در دست دارد، دوپسر وي به تدريج در حال باز كردن جايشان در كسب و كار بين‌المللي مي‌باشند. يكي از پسران او كسب و كار خود را راه‌اندازي كرده و ديگري به پدرش در كسب و كار وي كمك مي‌كند.
لي در سال 2001 توسط نشريه «آسيا ويك» به عنوان قدرتمندترین فرد آسیا شناخته شد در هنگ كنگ به لي به خاطر دلاوري‌ها و ريسك‌پذيري‌هايش در كسب و كار، ‌لقب «سوپرمن» داده شده است. او به‌رغم ثروت ميلياردي‌اش همواره زندگي بدون تجملي داشته است، لباس‌هاي ساده پوشيده و ساعت‌هاي معمولي به دست مي‌كند كه البته در مقايسه با خانه‌اش كه يكي از گران قيمت‌ترين خانه‌هاي هنگ‌كنگ است، كمي ‌عجيب به نظر مي‌آيد. لي همچنين به عنوان يكي از بخشنده‌ترين افراد خيرخواه آسيا شناخته شده است. وي تا كنون در حدود 41/1 ميليارد دلار به خيريه و جنبش‌هاي بشردوستانه اهدا كرده است. او همچنين به دانشگاه‌هايي مثل دانشگاه مديريت سنگاپور، دانشكده پزشكي لي كا شينگ و دانشگاه كاليفرنيا كمك‌هاي مالي هنگفتي اهدا كرده است. لي همواره به ارزش‌هاي سنتي چين احترام گذاشته و اين امر از شيوه زندگي متواضعانه او مشهود است. بزرگترين سرگرمي ‌و لذت او كار سخت و سودآوري بيشتر است. لي‌كاشينگ عاشق بازي گلف است و تقريبا هر روز گلف بازي مي‌كند. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد