جي وي سي، اولين تلويزيون ژاپن

جي وي سي، اولين تلويزيون ژاپن
شرکت ويکتور ژاپن (Victor Company of Japan) که «جي وي سي» نيز خوانده مي‌شود، يک شرکت بين‌المللي ژاپني لوازم الکترونيک خانگي است که دفتر مرکزي آن در شهر يوکوهاما واقع شده است.
شرکت ويکتور ژاپن (Victor Company of Japan) که «جي وي سي» نيز خوانده مي‌شود، يک شرکت بين‌المللي ژاپني لوازم الکترونيک خانگي است که دفتر مرکزي آن در شهر يوکوهاما واقع شده است.
شهرت‌اين شرکت به خاطر توليد اولين تلويزيون ژاپن و گسترش سيستم ضبط ويدئويي VHS مي‌باشد. ‌اين شرکت در سال 2008 درآمدي بالغ بر 658 ميليارد ين داشته است و بيش از 19هزار نفر در سراسر جهان براي آن کار مي‌کرده‌اند.
شرکت JVC در سال 1927 به عنوان زير مجموعه شرکت آمريکايي Victor Talking Machine Company در يوکوهاما تاسيس شد و در ابتدا کار خود را به عنوان توليدکننده گرامافون شروع کرد.
کنجيرو تاکاياناگي (Kenjiro Takayanagi) ملقب به «پدر تلويزيون» که در سال 1926 براي اولين بار توانست تصوير را به وسيله يک لامپ اشعه کاتدي به نمايش در آورد، پس از پايان جنگ جهاني دوم به JVC پيوست. وي تمام تلاش خود را معطوف به توليد تجاري تلويزيون رنگي و توسعه سيستم‌هاي اسکن تصوير نمود که به عنوان استاندارد دستگاه‌هاي ضبط و پخش نوار ويدئويي (VHS) مطرح شد.
JVC در سال 1930 اولين دستگاه ضبط صوت خود را با نام Victorola عرضه کرد. پس از آن با ارائه اولين ضبط و پخش استريوي خود که ضبط صوت EP نام داشت، با توليد مجدد و شبيه‌سازي واقعي منابع صوتي و افکت‌هاي صوتي در هر دو بخش سخت افزار و نرم افزار روند توسعه و پيشرفت خود را ادامه داد.
در دوران پس از جنگ دوم جهاني و از سال 1953 گروه ماتسوشيتا (پاناسونيک) مالکيت شرکت جي وي سي را به عهده گرفت. JVC در سال 1976 اولين دستگاه ضبط ويدئويي با فرمت VHS را عرضه کرد که عملا‌ به استاندارد جهاني دستگاه‌هاي ويدئويي تبديل شد.
«فستيوال ويدئويي توکيو» در سال 1978 براي اولين بار در ژاپن برگزار شد و با توجه به استقبال زيادي که از آن صورت گرفت هر ساله با پشتيباني و حمايت JVC برگزار شده است.‌اين جشنواره، يک رقابت ويدئويي بين‌المللي است که بالغ بر 40000 کار ويدئويي از 90 کشور جهان در بخش‌هاي حرفه‌اي و آماتور در آن ارائه مي‌شود. هدف از برگزاري آن نيز نوآوري نرم افزاري در توليد کارهاي ويدئويي جديد مي‌باشد.
از سال 1980 نيز JVC به عنوان پشتيبان انحصاري پوشش تصويري و پخش تلويزيوني مسابقات جام ملت‌هاي اروپا معرفي شد.‌اين شرکت طي 8 دوره برگزاري‌اين مسابقات تا دوره اخير آن يعني مسابقات 2008ا EURO با فراهم آوردن تمام امکانات صوتي و تصويري مورد نياز براي پوشش کامل تلويزيوني‌اين رويداد مهم فوتبال، از آن پشتيباني کرده است.
اين شرکت همچنين چندين سال حامي‌ تيم آرسنال بود و در جام‌جهاني 2002 که در ژاپن و کره‌جنوبي برگزار گرديد، يکي از حاميان اصلي مسابقات بود. JVC در سال 1984 اولين دوربين فيلمبرداري ويدئويي خود را توليد کرد و اولين جشنواره موسيقي جاز خود را نيز برگزار نمود که از آن زمان به بعد، همه ساله با اجراي زنده موسيقي جاز برگزار مي‌شود.
از سال 1994، شرکت «جي وي سي گلف» با مسووليت محدود و تحت مالکيت کامل شرکت ويکتور ژاپن در منطقه آزاد تجاري جبل علي دبي فعاليت خود را براي پخش محصولات جي وي سي در منطقه خاورميانه، آفريقا، آسياي غربي و آسياي ميانه در ميان 80 کشور آغاز نمود.
جي وي سي گلف که داراي گستره وسيعي از محصولات در سطح خانگي و حرفه‌اي مي‌باشد، با ‌اين ديد که مشتريان بايد تجربه جالبي از محصولات جي وي سي داشته باشند، بر اساس شعارThe Perfect Experience يا «يک تجربه بي‌نقص و کامل» به ارائه محصولات با کيفيت JVC در سطح بين‌المللي از طريق نمايندگان JVC در‌ اين کشورها اقدام کرد. در سال 1995 نيز JVC اولين دوربين فيلمبرداري ديجيتال جيبي خود را توليد و روانه بازار نمود. در اکتبر سال 2001، آکادمي ‌علوم و هنرهاي تصويري ژاپن، جايزه Emmy دستاورد برجسته در پيشرفت‌هاي فناوري را براي توسعه پيشگامانه دوربين‌هاي فيلمبرداري خانگي به جي وي سي اهدا کرد. JVC در سال 2005 نيز اولين DVD داراي قابليت ضبط مجدد را توليد نمود. در دسامبر سال 2006 گروه ماتسوشيتا با شرکت کن‌وود (Kenwood) براي فروش سهام خود از شرکت JVC وارد مذاکره شد که نهايتا‌ در سال 2007 جي وي سي و کن‌وود ضمن اتحاد با يکديگر، سهام ماتسوشيتا را به 37 درصد تقليل دادند. در اکتبر سال 2008 نيز‌اين دو شرکت رسما‌ با هم ادغام شده و هلدينگ «جي وي سي کن‌وود» را‌ايجاد کردند که امروزه با عرضه تلويزيون HD-ILA که از چيپ پردازش تصوير انحصاري JVC بهره مي‌برد و همچنين دوربين فيلمبرداري ديجيتال Everio به عنوان اولين دوربين فيلمبرداري ديجيتال داراي Hard disk در جهان، به نوآوري‌هاي خود در توليد لوازم صوتي و تصويري ادامه مي‌دهد.
کوشان غلامي
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۸:۱۳:۴۹ قبل از ظهر
نظرات (1)

جعفری  ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵۴:۶ قبل از ظهر

با سلام اگه امکان داره سایت جی وی سی رو برام بفرستید ممنون

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد