لیو یانگ ژینگ، ميلياردري عملگرا از چين

لیو یانگ ژینگ، ميلياردري عملگرا از چين
لیو یانگ ژینگ میلیاردر دیگری از کشور چین است. وی با ثروت 5 میلیارد دلار در جایگاه صد و پنجاه و چهارم ثروتمندان دنیا در سال 2010 قرار دارد. وی همراه 3 برادرش گروه هوپ (امید) را تاسیس کرده‌اند. وی در حال حاضر رييس گروه هوپ و رييس گروه هوپ شرق است.
لیو یانگ ژینگ میلیاردر دیگری از کشور چین است. وی با ثروت 5 میلیارد دلار در جایگاه صد و پنجاه و چهارم ثروتمندان دنیا در سال 2010 قرار دارد. وی همراه 3 برادرش گروه هوپ (امید) را تاسیس کرده‌اند. وی در حال حاضر رييس گروه هوپ و رييس گروه هوپ شرق است.
لیو یانگ ژینگ در ژوئن سال 1948 در ژینجین در استان سیشوان چین متولد شد. او در سال 1982به همراه 3 برادر خود یک کسب و کار پرورش بلدرچین و مرغ را در مزرعه خانوادگی شان راه انداختند. آنها در سال 1986 نام شرکت خود را مرکز تحقیقاتی هوپ گذاشتند. کار این شرکت تامین خوراک حیوانات بود. برادران لیو این روش کسب و کار خود را ادامه دادند و در سال 1988 یک کسب و کار جدید در زمینه تامین خوراک حیوانات را راه‌اندازی کردند. آنها به زودی گروه هوپ را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خوراک حیوانات کردند، به طوری که 6 درصد بازار غذای حیوانات را در اختیار گرفتند. محصولات این شرکت جو، علوفه و غذای حیوانات مزرعه بود.
برادران لیو در سال 1995 مسیر کسب و کارشان را از هم جدا کردند و شرکت به دو تکه تقسیم شد. لیو یانگ‌هائو ریاست شرکت نیو هوپ را بر عهده گرفت و لیو یانگ ژینگ به شانگهای رفت و در آن جا شرکت ایست هوپ (امید شرق) را تاسیس کرد و رييس این شرکت شد، شرکتی که به سرعت به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر خوراک دام و حیوانات شناخته شد. با افزایش تقاضا برای گوشت دام و طیور در چین، تقاضا برای محصولات گروه ایست‌هوپ هم افزایش یافت. این گروه در حال حاضر بیش از 100 نوع مختلف از غذای حیوانات را تولید مي‌کند و به دنبال گسترش و توسعه فعالیت‌ها و بازار خود در ویتنام است. گروه ایست هوپ در حال حاضر شامل 63 شرکت مي‌شود که 29 شرکت از آنها نام هوپ و 26 شرکت نام‌های کیانگدا، جیندو، یانگ ژینگ و شوهو و غیره دارند. 7 شرکت زیر مجموعه این گروه نیز سوسیس و آرد تولید کنند.
لیو یانگ ژینگ علاوه بر موفقیت چشمگیر در کسب و کار غذای دام در صنعت آلومینیوم و پلاستیک چین نیز منافعی دارد. او پس از این جدایی شرکت هوپ اورینتال را تاسیس کرد و رييس آن شد. وی همچنین به حوزه منابع طبیعی و به خصوص صنعت آلومینیوم وارد شد.
سبک مدیریت یانگ ژینگ سبکی عملگرایانه و قاطعانه است. وی به خاطر صداقت، ساده‌زیستی، امین و عادل بودن شهرت دارد. او الهام بخش کارکنان خود است و به آنها توصیه مي‌کند ارزش خود در زندگی را درک کنند. در حال حاضر یکی از اهداف لیو یانگ ژینگ این است که تا پايان سال 2010 شرکت شماره یک در تولید خوراک دام محلی، هم در تولید و هم در حجم فروش شود. همچنین از اهداف او این است که شرکت و برند آن تبدیل به شرکت و برندی صد ساله در چین شوند.
یانگ ژینگ همچنین رييس افتخاری c شانگهای سیشوان است. مجله فوربز در سال 2001 برادران لیو را در صدر فهرست کارآفرینان قرار داد. لیو یانگ ژینگ ازدواج کرده، یک فرزند دارد و در حال حاضر ساکن شانگهای است. تنها پسر او،‌ شاون،‌ فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و وارث ثروت پدر است. 
الهام جوادی
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۱۹:۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد