تسای انگ منگ، میلیاردر کیک‌های برنجی و شیرهای طعم دار

تسای انگ منگ، میلیاردر کیک‌های برنجی و شیرهای طعم دار
تسای انگ منگ رييس و مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت وانت وانت، میلیاردری تایوانی است که با ثروت 3/4 میلیارد دلار در جایگاه صد و نود و هفتم ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار دارد.
تسای انگ منگ رييس و مدیرعامل و مدیراجرایی شرکت وانت وانت، میلیاردری تایوانی است که با ثروت 3/4 میلیارد دلار در جایگاه صد و نود و هفتم ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار دارد. وی بیش از 30 سال سابقه کار در صنعت مواد غذایی و نوشیدنی دارد که برایش تجربه و دانش زیادی را در این صنعت به همراه داشته است.
تسای انگ منگ در سال 1957 در تایوان متولد شد. پدر او مالک شرکت وانت وانت، یک تولیدکننده بزرگ مواد غذایی در تایوان بود. وی در سال 1976 و زمانی که تنها در حدود 20 سال داشت کار خود را در صنعت مواد غذایی و نوشیدنی در شرکت پدر شروع کرد. تسای انگ- منگ کسب و کار پدر را در سال 1987 به دست گرفت و از آن تاریخ تاکنون اداره این شرکت را بر عهده دارد. او همچنین مدیر تعدادی از زیرمجموعه‌های شرکت است.
شرکت وانت وانت در سال 1962 تحت نام شرکت صنایع غذایی آی لن در منطقه ییلان در تایوان شروع به کار کرد. این شرکت در آن زمان به تولید و صادرات محصولات کشاورزی کنسرو شده مي‌پرداخت. پدر تسای انگ-‌منگ، تسای تسای آشی، اداره این شرکت را به دست داشت. در سال 1983 این شرکت در یک همکاری با شرکت شیرینی سازی ایواتسوکا، یکی از سه تولید کننده بزرگ کلوچه‌های برنجی ژاپنی، تولید کلوچه‌های برنجی در تایوان را شروع کرد. در سال 1987 نام شرکت به وانت وانت تغییر یافت. وانت وانت در سال 1992 به بازار چین نیز راه یافت و در این کشور شروع به فعالیت کرد. شرکت وانت وانت در سال 1996 به بازار سهام سنگاپور وارد شد که البته در سال 2007 از فهرست این بازار خارج شد. در سال 2008 نیز زیرمجموعه چینی این شرکت، وانت‌وانت چین، به بازار سهام هنگ کنگ وارد شد. محصولات وانت وانت در چین بیشتر به خاطر تبلیغات عجیب غریب آن شهرت دارد. دفتر مرکزی وانت وانت چین در شانگهای واقع شده است.
شرکت وانت وانت بزرگ‌ترین تولیدکننده کیک‌های برنجی و شیرهای طعم دار در تایوان است. این شرکت در زمینه تولید و تجارت اسنک نیز فعالیت دارد. شرکت وانت وانت در حال حاضر بیش از 100 کارخانه تولیدی در چین و دو کارخانه در تایوان دارد. این شرکت تاکنون 33 شعبه فروش و 330 اداره فروش در چین تاسیس کرده است. همچنین بیش از 60 هزار نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند. شرکت وانت وانت در حال حاضر تبدیل به ستون فقرات صنعت مواد غذایی تایوان شده است. البته این شرکت به صنایع دیگری چون هتلداری، بیمه، کشاورزی، املاک و مستغلات، و بهداشت و دیگر صنایع وارد شده است. شرکت وانت وانت همچنین در سال 2008 شرکت رسانه ATV در هنگ‌کنگ را خرید. در حال حاضر محصولات این شرکت شامل کیک‌های برنجی، لبنیات و شیرهای طعم‌دار و اسنک‌های مختلف مثل بیسکویت، ژله،‌ کلوچه و آب نبات مي‌شود. شرکت وانت وانت در حال حاضر به دنبال گسترش صنعت نوشیدنی‌های خود است. شرکت وانت وانت در بازارهای جهانی نیز حضور چشمگیری دارد. این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده کیک‌های برنجی در جهان است. در کنار کیک‌های برنجی، پرتفولیوی متنوعی از محصولات خوراکی و نوشیدنی شرکت نیز در جهان شهرت دارد. در حال حاضر محصولات با کیفیت گروه وانت وانت به بیش از 50 کشور جهان صادر مي‌شوند.
تسای انگ منگ یکی از اعضای کمیته دائمي‌مجمع پخت شیرینی، بیسکویت و مواد غذایی آردی تایوان و یکی از اعضای انجمن توسعه غذایی تایوان است. دانشگاه نانجینگ شی فان در سال 1995 به خاطر مشارکت قابل توجه تسای انگ- منگ در نانجینگ به او مدرک پروفسورای افتخاری اهدا کرده است.
تسای انگ منگ ازدواج کرده و در حال حاضر ساکن شانگهای است. او پدر تسای شائو چانگ و عموی چنگ ون- هسین که هر دو از اعضای هیات مدیره شرکت وانت وانت هستند، است.
الهام جوادی

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴۰:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد