اندرو فارست، میلیاردر معدن‌دار استرالیایی

اندرو فارست، میلیاردر معدن‌دار استرالیایی
اندرو فارست، موسس شرکت فورتسکیو متالز، با ثروت 1/4 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و هشتمین ثروتمند جهان در سال 2010 معرفی شده است.
اندرو فارست، موسس شرکت فورتسکیو متالز، با ثروت 1/4 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و هشتمین ثروتمند جهان در سال 2010 معرفی شده است. وی در حال حاضر ريیس، مدیر عامل و سهامدار عمده گروه فورتسکیو متالز است. فارست ثروت خود را از صنعت معدن به‌دست آورده است.
اندرو فارست در سال 1961 در پرت در استرالیا متولد شد. اندرو جوان‌ترین پسر دانلد و جودیت فارست بود. او همچنین از بستگان سر جان فارست مشهور( کاوشگر استرالیایی، نخست وزیر غرب استرالیا و از اعضای کابینه وزرای اولین پارلمان فدرال استرالیا که در سال 1918 از دنیا رفت) بود. جد اندرو نیز دیوید فارست بود که مدیر شرکت میندرو استیشن بود.
اندرو فارست به مدرسه کریست چرچ گرامر و مدرسه هیل در پرت رفت. فارست سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه وسترن استرالیا رفت و در دو رشته اقتصاد و سیاست مشغول به تحصیل شد. او پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارگزار سهام در کارگزاری جکسونز مشغول به کار شد.
اندرو فارست در دهه سوم زندگی خود مدیرعامل شرکت آناکوندا نیکل ( که امروزه به شرکت منابع مینارا تغییر نام پیدا کرده است) شد. فارست به‌رغم مسائل و انتقادهای شدیدی که طی دوره کاری‌اش داشته، رشد زیادی داشته، تبدیل به بزرگترین متخصص معدن در استرالیا شده است.
اندرو فارست در سال 2003 کنترل شرکت متحد فرآوری و کاوش معدن را به دست گرفت و نام آن را به گروه فورتسکیو متالز تغییر داد. از آن زمان تاکنون این شرکت رشد زیادی داشته و توانسته زمین‌ها و املاکی در نزدیکی رقیبش در منطقه پیلبارا که منابع غنی سنگ آهن دارد را از آن خود کند.گروه فورتسکیو متالز یک شرکت معدن استرالیایی در زمینه سنگ آهن است که املاکی به وسعت بیش از 71 هزار کیلومتر مربع در منطقه پیلبارا دارد.
درآمد شرکت در سال 2010 بیش از 22/3 میلیارد و درآمد خالص آن بیش از 580 میلیون دلار برآورد شده است. در حال حاضر بیش از 279 نفر برای شرکت فورتسکیو کار می کنند. سهام این شرکت در بازار اوراق بهادار استرالیا به فروش می رود.
اندرو فارست در سال 2007 شرکت معدن نیاگارار‌ که مالکیت معادنی در حوالی لاورتون در غرب استرالیا را در اختیار دارد، خرید.
اندرو فارست ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن پرت در استرالیا است. فارست که در امور خیریه فعالیت زیادی دارد در سال 2009 فضای یادگیری و آموزش جدیدی شامل یک مرکز کتابخانه جدید به نام کتابخانه فارست برای مدرسه هیل ایجاد کرد. 
الهام جوادی

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۸:۵:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد