لاورنس (لاری) پیج، میلیاردری از موسسان گوگل

لاورنس (لاری) پیج، میلیاردری از موسسان گوگل
لاورنس (لاری) پیج متولد 26 مارس سال 1973، سرمایه دار بزرگ آمریکا و یکی از موسسان شرکت گوگل به همراه سرگی‌برین می‌باشد.
لاورنس (لاری) پیج متولد 26 مارس سال 1973، سرمایه دار بزرگ آمریکا و یکی از موسسان شرکت گوگل به همراه سرگی‌برین می‌باشد.
این دو به «بر و بچه‌های گوگل» شهرت دارند. لاری در سال 2009، با ثروت 12 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز به همراه سرگی‌برین به عنوان بیست و ششمین فرد ثروتمند دنیا معرفی شد. گرچه ثروت او در سال 2010 به 5/17 میلیارد دلار رسیده است. لاری‌پیج در خانواده‌ای یهودی در شرق ایالت میشیگان متولد شد. والدین او از اساتید رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه ایالت میشیگان بودند. لاری در مصاحبه‌ای گفته بود که خانه آنها همیشه مملو از مجلات علمی معروف و مجلات کامپیوتر بود. علاقه لاری به کامپیوتر از سن شش سالگی و زمانی که با اشياي اطرافش بازی می‌کرد، شروع شد. او اولین دانش‌آموز در مدرسه ابتدایی‌شان بود که تکلیفی درباره یک پردازشگر کلمات ارائه داد. او علاقه داشت قطعات هر وسیله‌ای را از هم باز کند تا بفهمد چطور کار می‌کند. لاری گفته است که در کودکی همواره علاقه داشته چیزی اختراع کند و به همین دلیل به تکنولوژی و کسب‌وکار علاقه‌مند شده است.
پیج طی سال‌های 74 تا 79 به مدرسه مونتسوری در شهر اوکموس ایالت میشیگان رفت. وی در سال 91 از دبیرستان «ایست‌لانسینگ» فارغ‌التحصیل شد و سپس به دانشگاه میشیگان رفته و با مدرک كارشناسي مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد. وی برای تحصیل در مقطع كارشناسي ارشد علوم کامپیوتر به دانشگاه استنفورد رفت و تحصیلاتش را در این دانشگاه در مقطع دکترا نیز ادامه داد. پیج زمانی که در دانشگاه میشیگان تحصیل می‌کرد، به عنوان ريیس Eta Kappa Nu) ΗΚΝ) (یک انجمن مهندسی کامپیوتر و برق ملی در آمریکا) در سال 94 و عضوی از تیم ماشین‌های خورشیدی مشغول به کار بود.
لاری پس از آغاز تحصیل در مقطع دکترا، جست‌وجو برای موضوعی برای تز تحصیلی‌اش را آغاز کرد. وی به موضوع ویژگی‌هاي ریاضیاتی (WWW(World Wide Web و شناسایی ساختار لینک آن به عنوان یک گراف بزرگ، علاقه‌مند شد. سرپرست او،‌تری وینگراد، لاری را برای پیگیری این موضوع بسیار تشویق کرد. پیج سپس روی یافتن بانک‌های اطلاعات لینک‌ها، متمرکز شد. او به زودی در پروسه تحقیقاتش با سرگی‌برین، یکی از هم‌دانشگاهی‌هایش در مقطع دکترا آشنا شد. این دو اولین بار در برنامه معرفی دانشگاه برای کاندیدا‌های جدید دکترای کامپیوتر با هم آشنا شده بودند. سرگی که دو سال از تحصیلش در دانشگاه می‌گذشت، مسوول نشان دادن بخش‌هایی از دانشگاه به برخی از دانشجویان و از جمله پیج بود. لاری و پیج بعدها با هم دوستانی صمیمی شدند. اين دو در جمع‌بندی پروژه‌ای که لاری درگیر آن بود، متوجه شدند که می‌توانند از الگوریتمی که برای جست‌وجوی لینک‌های اینترنتی (‌به نام پیج رنک) ایجاد کرده بودند، برای ساختن یک موتور جست‌وجوی بسیار قوی‌تر استفاده کنند. به این شکل نسخه اولیه گوگل در سال 1996 راه‌اندازی شد. این نسخه هنوز هم روی وب سایت دانشگاه استنفورد قرار دارد.
برین و پیج در سال 1998 شرکت گوگل را راه‌اندازی کردند. لاری و پیج تا سال 2001 خود ریاست شرکت را به عهده داشتند، اما پس از آن اریک اشمیت را به عنوان ريیس و مدیرعامل شرکت قرار دادند.
شرکت گوگل تا پایان سال 2006 بیش از 10000 کارمند و درآمد سالانه بیش از 10 میلیارد دلار داشت. گوگل به‌رغم موفقیت چشمگیر در کسب‌وکار، همچنان یک فضای کاری غیررسمی و خلاقانه بسیار منحصر به فرد را حفظ کرده است. مجله فورچون در سال 2007 در لیست 100 شرکت برتر دنیا، گوگل را به عنوان بهترین شرکتی که می‌توان در آن کار کرد، انتخاب کرد. گوگل با امضای هم‌پیمانی‌های استراتژیک با AOL و نت‌اسکیپ و همچنین خریدن شرکت‌های اینترنتی معروف مثل یوتیوب، همچنان به شدت در حال رشد و گسترش است. گوگل تعداد زیادی از خدمات معروفی را ارائه کرده که برای کاربران اینترنت بسیار کارا و مفید بوده‌اند.
پیج در سال 2007 با لوسیندا ساوت‌وورت ازدواج کرد. پیج و برین تولیدکنندگان فیلم تیرهای شکسته نیز هستند. پیج همچنین در شرکت‌های تولید انرژی بسیاری مثل تلسا موتورز سرمایه‌گذاری کرده است. او و برین به دنبال یافتن تکنولوژی تولید انرژی تجدیدپذیر هستند و به کمک google.org، سایت نوع دوستانه گوگل، به دنبال تزریق سرمایه برای جا انداختن ماشین‌های برقی و انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا می‌باشند.
برین و پیج در سال 2003 مدرک افتخاری ‌MBA را از مدرسه کسب‌وکار IE برای «تجسم بخشیدن به روح کارآفرینی و ایجاد نیروی محرکی برای خلق کسب‌وکارهای جدید»، دریافت کردند. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳۰ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۹:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد