سوزان کلاتن، ثروتمندترین زن آلمان

سوزان کلاتن، ثروتمندترین زن آلمان
سوزان کلاتن، ثروتمندترین زن آلمان، با ثروت 10 میلیارد دلار در حال حاضر سی‌‌و‌پنجمین فرد ثروتمند دنیا نیز محسوب می‌شود. وی که نام اصلی‌اش سوزان‌هانا اورسولا کواندت است، دختر هربرت و جوانا کواندت و متولد 28 آوریل سال 1962 در بدهامبورگ آلمان می‌باشد.
سوزان کلاتن، ثروتمندترین زن آلمان، با ثروت 10 میلیارد دلار در حال حاضر سی‌‌و‌پنجمین فرد ثروتمند دنیا نیز محسوب می‌شود. وی که نام اصلی‌اش سوزان‌هانا اورسولا کواندت است، دختر هربرت و جوانا کواندت و متولد 28 آوریل سال 1962 در بدهامبورگ آلمان می‌باشد.
سوزان کلاتن پس از دریافت مدرک كارشناسي مدیریت مالی، از سال 1981 تا 1983 برای یک آژانس تبلیغاتی به نام یانگ اند روبیکام در فرانکفورت مشغول به کار شد. وی همزمان با کار در رشته مدیریت و بازاریابی در دانشگاه باکینگهام مشغول به تحصیل شد و پس از آن نیز از IDM در لاوسان با مدرک MBA در شاخه تبلیغات فارغ‌التحصیل شد.
خانم کلاتن سپس برای کسب تجربه کاری بیشتر در بانک درسدنر در لندن، شعبه مونیخ مشاوران مدیریتی مک کنزی و بانک روشل اند کمپانی مشغول به کار شد. از آنجا که وی اعتقاد داشت ثروت برايش باعث دردسر می‌شود، همواره به شکل گمنام و با نام سوزان کانت کار می‌کرد. پلیس در سال 1978 از تلاشی برای ربودن خانم کلاتن جلوگیری کرد.
خانم کلاتن پس از مرگ پدرش سهام 1/50 درصدی وی در شرکت مواد شیمیایی و دارویی آلتانا را به ارث برد. وی در حال حاضر عضو هیات سرپرستی این شرکت است. تحت هدایت او این شرکت به شرکتی در سطح جهانی تبدیل شده و در لیست 30 شرکت برتر بازار سهام آلمان قرار گرفته است.
شرکت آلتانا AG یک شرکت محصولات شیمیایی در وسل آلمان است. این شرکت کار تولید، توسعه، بهبود و توزیع محصولات خاص شیمیایی برای تامین نیاز تولید‌کنندگان را انجام می‌دهد. این شرکت در بیش از 15 کشور در سرتاسر دنیا، آزمایشگاه، زیربخش‌های تولیدی و فروش دارد.
این شرکت از سال 1977 وارد بازار مبادلات سهام فرانکفورت شده و تا سال 2007 در فهرست 30 شرکت برتر بازار سهام آلمان قرار داشت. این شرکت همچنین از سال 2002 تا ماه مه ‌سال 2007 در بازار مبادلات سهام نیویورک حضور داشت. شرکت آلتانا در سال 2008 دارای بازگشت سرمایه‌ای در حدود 34/1 میلیارد یورو و بیش از 4700 کارمند بود.
گروه آلتانا شامل آلتانا فارما AG و آلتانا شیمی (با دفاتر مرکزی شان در وسل) بود. آلتانا AG در سال 2006 بخش فعالیت‌های داروسازی شرکت را به شرکت نیکامد به مبلغ 5/4 میلیارد یورو فروخته و تنها بخش مواد شیمیایی برای شرکت باقی ماند. این 5/4 میلیارد دلار بین سهامداران شرکت تقسیم شد. مبادلات سهام آلتانا به قوت خود باقی ماند و سوزان کلاتن نیز همچنان سهامدار عمده شرکت بود. خانم کلاتن در سال 2009 تقریبا تمام سهام آلتانا را که قبلا نخریده بود، خرید.
پدر خانم کلاتن همچنین 5/12 درصد سهام شرکت BMW را در اختیار داشت که براي خانم کلاتن به ارث رسید. خانم کلاتن به همراه برادرش استفان کواندت در سال 1997 به عضویت هیات سرپرستی این شرکت انتخاب شد.
خانم کلاتن با همسر خود جان کلاتن، در زمانی که در BMW در رگزنبورگ دوره کارآموزی خود را به عنوان مهندس می‌گذراند، آشنا شد. وی در ابتدا خود را کانت معرفی ‌کرد و زمان زيادي طول كشيد تا هویت اصلی خود را فاش کرد. وی در سال 1990 ازدواج کرده و در حال حاضر در مونیخ زندگی می‌کند و سه فرزند دارد. وی همچنین به بازی گلف و اسکی در کوه‌های اتریش علاقه دارد. او مثل اعضای دیگر خانواده کواندت در خفا زندگی کرده و از انظار عمومی دوری می‌کند.
خانم کلاتن از سال 2005 یکی از اعضای شورای دانشگاه فنی مونیخ بوده است. وی در سال 2007 جایزه نشان لیاقت باواریا را از سوی نخست وزیر باواریا، برای تقدیر از مشارکت شایان توجه وی در امور ایالت مستقل باواریا و مردم باواریا اهدا شد، دریافت کرد. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۷:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد