چارلز شواب، پیشتاز در زمینه بانکداری و کارگزاری سهام در آمریکا

چارلز شواب، پیشتاز در زمینه بانکداری و کارگزاری سهام در آمریکا
چارلز شواب موسس و رييس بنگاه چارلز شواب، پیشتاز در زمینه بانکداری و کارگزاری سهام در آمریکا،‌ با ثروت 7/4 میلیارد دلار، صد و هفتاد و یکمین فرد ثروتمند جهان در سال 2010 است.
چارلز شواب موسس و رييس بنگاه چارلز شواب، پیشتاز در زمینه بانکداری و کارگزاری سهام در آمریکا،‌ با ثروت 7/4 میلیارد دلار، صد و هفتاد و یکمین فرد ثروتمند جهان در سال 2010 است.
چارلز آر شواب در 29 جولای سال 1937 در ساکرامنتو در کالیفرنیا در آمریکا متولد شد. او در آکادمي‌روزاری مقدس وودلند کالیفرنیا تحصیل کرد. شواب به دانشگاه استنفورد رفت و در سال 1959 با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. وی سپس تحصیلات خود را در این دانشگاه و در رشته MBA ادامه داد و در سال 1961 فارغ‌التحصیل شد.
چارلز شواب در سال 1963 به همراه دو تن از شرکایش شروع به انتشار یک خبرنامه درمورد سرمایه‌گذاری به نام «شاخص سرمایه‌گذاری» کردند. این خبرنامه در اوج فعالیت خود در حدود 3000 مشترک داشت که هر کدام حق اشتراک سالانه ای به مبلغ 84 دلار پرداخت مي‌کردند. به این ترتیب در سال 1971 شرکتی در کالیفرنیا به نام شرکت «فرست کامندر»،‌ به عنوان زیرمجموعه شرکت صنایع کامندر، تاسیس شد و کار آن ارائه خدمات سنتی کارگزاری و انتشار خبرنامه سرمایه‌گذاری شواب،‌ بود. چارلز شواب در ماه نوامبر همان سال به همراه چهار نفر دیگر کل سهام این شرکت را از شرکت صنایع کامندر خریدند و آقای شواب در سال 1972 کل سهام شرکت صنایع کامندر را خرید. این شرکت در سال 1973 به چارلز شواب اند کو تغییر نام یافت. شواب در سال 1975 اولین شعبه خود در ساکرامنتو، کالیفرنیا را بازگشایی و شروع به ارائه خدمات کارگزاری با تخفیف کرد. وی در سال 1977 نیز شروع به برگزاری سمینارهایی برای مشتریان کرد. شرکت شواب تا سال 1978 بیش از 45 هزار مشتری به دست آورده بود که این تعداد تا سال بعد به حدود دو برابر،‌ یعنی 84 هزار نفر افزایش یافت. این شرکت در سال 1980 اولین شرکت در صنعت بود که خدمات 24 ساعته مشاوره ارائه می‌داد و به همین دلیل تعداد مشتریانش به 147 هزار افزایش یافت. شرکت چارلز شواب در سال 1981 به بازار سهام نيويورك پیوست و در سال 1982 نیز نخستین شرکتی بود که هفت روز هفته و به شکل 24 ساعته خدمات خود را ارائه مي‌داد. اولین شعبه این شرکت در هنگ‌کنگ نیز در همین سال بازگشایی شد و تعداد مشتریان آن نیز در این سال به 374 هزار رسید. شاوب در سال 1986 به مقام ریاست کل شرکت چارلز شاوب رسید. او همچنین از سال 1986 تا 1997 تنها مدیر ارشد اجرایی و از 1998 تا 2004 یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت بود. او در سال 2004 مجددا به عنوان تنها مدیر ارشد اجرایی شرکت انتخاب شد.
یکی از دلایل اصلی موفقیت شاوب ارائه خدمات ارزان قیمت، سریع و اثربخش در زمینه کارگزاری و سرمایه‌گذاری است. شرکت شاوب در حال حاضر یکی از بنگاه‌های خدمات مالی پیشتاز در آمریکا است. شرکت چارلز شاوب امروزه به بیش از 9/7 میلیون مشتری، خدمات کارگزاری ارائه مي‌دهد و مجموع سرمایه‌ آن تا سپتامبر سال 2010 در حدود 36/1 تریلیون دلار از بیش از 300 دفتر آن در ایالات متحده،‌ یک دفتر در پورتوریکو و یک دفتر در لندن، برآورد شده است. در حال حاضر مشتریان از طریق تلفن و به شکل آن لاین هم مي‌توانند به خدمات این شرکت دسترسی داشته باشند. درآمد این شرکت در سال 2009 در حدود 19/4 میلیارد دلار و سود خالص آن در حدود 787 میلیون دلار برآورد شده بود. این شرکت در حال حاضر بیش از 12500 کارمند دارد.
شواب ازدواج کرده و 5 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن آترتون در کالیفرنیا است. وی از مسوولیت مدیریت اجرایی خود در شرکت در سال 2008 کناره‌گیری کرده، ولی همچنان در مقام ریاست آن باقی مانده است. وی همچنین رييس بانک چارلز شاوب و یکی از اعضای معتمده صندوق خانواده چارلز شاوب، شرکت سرمایه‌گذاری شاوب و چندین شرکت سرمایه‌گذاری دیگر است. شاوب همچنین رييس موزه هنرهای مدرن سان فرانسیسکو است. وی تاکنون چندین کتاب از جمله «راهنمای استقلال مالی چارلز شاوب» را نوشته است.
چارلز شواب به بیماری دیسلکسیا دچار است، اما تا سن چهل سالگی به بیماری خود پی نبرده بود. پسر او هم به همین بیماری دچار شده است. شواب به همراه همسرش در امور خیرخواهانه فعال هستند. آنها بنیاد چارلز و هلن شواب را تاسیس کرده‌اند که یکی اهداف این بنیاد هم کمک به کودکان دچار این بیماری است. چارلز شواب از علاقه‌مندان به ورزش گلف است. 
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۴:۱:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد