نوشته ها: 1
تشکر ها: 0
اجرت > سه شنبه 27 فروردین 1398

نحوه ی قیمت گذاری اجرت بر روی محصول:

قیمت اجرت، توافقی بین تولیدکننده و عمده فروش(بنکدار) طلا  است. البته، این توافق خارج از ضوابط نیست. وزن کالا، فناوری تولید، حجم کار انجام شده بر روی کالای نهایی، برند کالا از جمله عوامل موثر بر قیمت گذاری اجرت است.

وزن کالا: اجرت با وزن کالا ارتباط معکوس دارد. هرچقدر وزن کالا سبک تر باشد، قیمت اجرت آن بالاتر می رود.(از آنجایی‌که قیمت اجرت برحسب هر گرم محاسبه می شود، اگر تولیدکننده کالای سبکتری تولید کند متضرر می شود)

مثال: فرض بر اینکه کالایی، ده گرم وزن داشته باشد و اجرت هر گرم آن، بیست هزار تومان باشد، تولیدکننده دویست هزار تومان بابت تولید کالا دریافت می کند. حال اگر بخواهد وزن کالا را به پنج گرم کاهش دهد، باید اجرت آن را به چهل هزار تومان افزایش دهد تا قیمت دریافتی یکی شود.

فناوری تولید کالا: با وجود فناوری های جدید در صنعت، صنف طلا و جواهر هم به این سمت و سو حرکت کرده است. این فناوری ها، پرهزینه و خاص هستند و تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی محصول تولید شده دارند. اشخاصی که محصولات طلا و جواهر را در بازه ی زمانی طولانی رصد می کنند، به راحتی توانایی تشخیص کالاهای تولید شده از این طریق را دارند. ظرافت منحصر به فرد و جلوه ی چشم نواز و متفاوت از شاخصه های این نوع محصولات است. در صورت انتخاب این نوع از محصولات، باید هزینه ی بالاتری را برای اجرت پرداخت کنیم.

حجم کار انجام شده: محصولاتی با متریال متفاوت، همچون نگین، مینا و...، ویا خدمات اضافه ی پیاده شده بر کالا، مانند تراش و رنگ های متفاوت، دارای هزینه ی تولید به مراتب بالاتر از محصولات مشابه است. به عنوان مثال، کالاهای نگین دار، در فرآیند تولید نیازمند دقت بالاتر و فناوری های جدیدتر نسبت به کالاهای دیگر است. علاوه بر آن هزینه ی خرید سنگ و نصب آن بر روی کالا نیز باید در نظر گرفته شود و یا اینکه تولید کالایی با رنگ های متفاوت(سفید، زرد، رزگلد) نیازمند صرف زمان بیشتر و هزینه ی بالاتر جهت خرید لوازم و تجهیزات است.

برند:  بدیهی است که خرید کالاهایی، با برندهای بنام می تواند هزینه ای برای ما داشته باشد و صنف طلا و جواهر از این موضوع مستثنی نیست ولی باید در نظر بگیریم که محصولاتی که با برند معتبر تولید می شود مطمئنا از کیفیت بالاتری برخوردار است و رضایت مشتریان را در پی دارد.

در انتها لازم است به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید با رصدی کوتاه در بازار، نسبت به اجرت واقعی محصول انتخاب شده اطمینان حاصل فرمایید.

 

کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند:
 
جدیدترین موضوعات تالار گفتگو
جدیدترین پست های تالار گفتگو
درباره سایت زر |  تماس با سایت زر |  نظرات ، پیشنهادات و شکایات |  عضویت در سایت زر |  جستجوی پیشرفته |  پرسش و پاسخ  |  قوانین و مقررات
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت زر می باشد و استفاده محدود از مطالب با ذکر منبع بلامانع است و هرگونه کپی برداری غیر مجاز پیگرد قانونی دارد.
شماره ثبت: 336113
© 2009 Zar. All rights reserved. zar.manage@yahoo.com

نشانی دفتر مرکزی: تهران، میدان ونک، 50 متر بالاتر از میدان، برج نگار ، طبقه هشتم اداری، واحد 1 تلفن : 88641503-021، مدیریت: 1598419-0912
نشانی دفتر کارخانه :یوسف آباد، نبش خیابان ششم، ساختمان اختصاصی طلا و جواهر پلاک 4 واحد 2 88641504-021، مدیریت: 2157559-0912
دفتر واردات و صادرات :ولنجك، مجتمع تجاری گالریا، طبقه ششم شماره تماس: 0041782008072
دفتر مستقیم انگلستان: 7452269629-0044 سامانه پیام کوتاه:30007924006953
Manager in Canada: Mrs. Rezaee
180 Grandview Ave Thornhill, ON L3T 1J1, Canada phone number: 0016476414242
طراحی و تولید انحصاری "شرکت پرشین کیمیاگران پاسارگاد"

logo-samandehi e-namad
 سنجش رضایتمندی
بانک ملی
همین حالا تماس بگیرید!  سنجش رضایتمندی